۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۲۲۳۶۶
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

غدیر بهترین زمان برای تبیین جایگاه ولایت است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایام غدیر بهترین زمان برای تبیین اهداف و جایگاه ولایت به ویژه برای نسل‌های جوان به‌عنوان آینده‌سازان این نظام است؛ چرا که اصلی‌ترین اصول این واقعه تاریخی پایه‌گذاری نهاد ولایت و رهبری در جامعه است.
حجت الاسلام علی اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، امروز در نشستی با مسؤولان و دست اندرکاران ستاد دهه ولایت و برگزاری جشن عید غدیر که در دفتر امام جمعه تاکستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت واقعه غدیر در جامعه گفت: برنامه‌های دهه ولایت امسال باید به گونه‌ای متفاوت و با کیفیت و تنوع بیشتر برگزار شوند.

وی در ادامه افزود: اهمیت واقعه غدیر فراتر از آن است که در حد یک مراسم شناخته شود، باید ابعاد حادثه غدیر که شالوده و اساس تفکر شیعه است، بیش از این در جامعه اسلامی تبیین و معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی اظهار کرد: عید غدیر، یکی از بزرگترین و مهمترین روزهای تاریخ اسلام است که امامت به عنوان تکمیل کننده رسالت و نبوت در دین اسلام شکل گرفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) در روز غدیر خم به فرمان الهی، حضرت علی(ع) را به جانشینی خود برگزید و رسالت الهی خود را تکمیل کرد.

امام جمعه شهرستان تاکستان ابراز کرد: نقش رهبری و اطاعت‌پذیری از رهبری در غدیر به خوبی قابل مشاهده است.

مدیرحوزه علمیه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: در حوزه غدیر باید در مرحله نخست به تبیین واقعه غدیر پرداخته شود، چراکه این موضوع مهم تاریخی که توسط نبی اسلام(ص)، حضرت علی(ع) و مخاطبان غدیر رقم زده شده، نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر حوادثی که رخ داده در اذهان جامعه به فراموشی سپرده شود و ما آن را جدی نگیریم، از حافظه جامعه محو می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان این که باید از ابزار و امکانات مختلف برای زنده نگه‌داشتن غدیر استفاده شود، اظهار کرد: صاحب غدیر دارای آثار و برکات بسیاری است و افزایش معرفت افراد نسبت به امیرمومنان(ع) یک موضوع مهم بوده که نباید نسبت به آن غافل باشیم.

وی در پایان ولایت فقیه را استمرار حرکت امامت دانست و گفت: غدیر باید در طول سال و در کشورهای مختلف زنده نگه داشته شود، چراکه انقلاب اسلامی که نشأت‌گرفته از غدیر است که به زمان و مکان محدود نمی‌شود./873/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات