۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۶۰۷

جای خالی مفاخر و چهره های قرآنی آذربایجان غربی در کتاب «ارومیه»

درحالی که شهر ارومیه به برکت وجود اساتید مجرب ، قاریان بین المللی و چهره های فاخر قرآنی به عنوان قطب قرآنی در کشور مطرح است، در کتاب «ارومیه» حتی اسمی از این نام آوران و افتخار ات جامعه قرآنی نیامده است.
کتاب ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،کتاب «ارومیه» ویژه متسابقین چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است که در دو فصل «درباره ارومیه» و «برای قرآن» در ۱۳۱ صفحه به چاپ رسیده است.

این کتاب به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف معرفی شهر ارومیه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقلیمی، تاریخی، گردشگری و به ویژه مفاخر و مشاهیر آذربایجان غربی منتشر شده است.

باتوجه به اینکه کتاب «ارومیه» ویژه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است، انتظار می رفت در بخش معرفی مفاخر و مشاهیر به چهره ها و ستارگان قرآنی شهر ارومیه هم اشاره می شد.

درحالی که شهر ارومیه به برکت وجود اساتید مجرب ، قاریان بین المللی و چهره های فاخر قرآنی به عنوان قطب قرآنی در کشور مطرح است، در کتاب«ارومیه» حتی اسمی از این نام آوران و افتخار ات جامعه قرآنی نیامده است.

متأسفانه این کتاب از وزانت و بزرگی نام آیت الله قریشی نیز بی نصیب مانده؛ عالم ربانی، محقق، قرآن پژوه و مفسر بزرگ قرآن کریم که بیش از نیم قرن عمر خود را صرف تألیف و خلق آثار در حوزه قرآن و عترت کرده و نه تنها از افتخارات قرآنی شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی است بلکه در عرصه ملی نیز به عنوان شخصیت بزرگ قرآنی مطرح است.

برگزاری رقابت های کشوری قرآن کریم به عنوان رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی کشور در  ارومیه، امتیاز مثبت و فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن ظرفیت قرآنی استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه است که امیدواریم این موضوع بیش از پیش مورد توجه برگزارکنندگان این دوره از رقابت ها قرار گیرد.

یادآور می شود، آذربایجان غربی به پشتوانه برخورداری از ظرفیت بالای قرآنی، از ۱۱ شهریور ماه سال جاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را در مجتمع شهید کاظمی ارومیه میزبانی می کند.

رقابت های نخبگان قرآنی کشور برای راه یابی به مسابقات بین المللی تا ۲۶ شهریور ماه در ارومیه ادامه دارد./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات