۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۲۳۰۰۱
مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف:

افراد ولایت پذیر موفق‌تر هستند

حجت‌الاسلام عرفاتی با اشاره به حدیث ثقلین گفت:‌ خانواده ها باید فرزندان خود را از کودکی با قرآن کریم و اهل بیت(ع) آشنا سازند تا در آینده به خوبی مفهوم ولایت‌ را درک کنند.
ولایتمداری

حجت‌الاسلام محسن عرفاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه شریفه «ذلکَ الکِتاب لا رَیبَ فیه هدیً للمتَّقین» گفت: جمله «هدیً للمتَّقین» بیانگر این مسأله است که قرآن کتاب داستان نبوده، بلکه کتابی برای تربیت و هدایت بشر است.

جامعه برای خود الگوی ولایی انتخاب کند

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه انسان نیاز به الگو دارد، اظهار داشت: روان‌شناسان معتقدند در کنار تعلیم باید الگویی کامل وجود داشته باشد تا افراد به سعادت برسند؛ بدین منظور خداوند، پیامبران و امامان معصوم(ع) را برای ما الگوهایی قرار داده است که ما با تمسک به آنها به سوی سعادت ابدی رهسپار شویم.

افراد ولایت پذیر در احکام، اخلاق و اعتقادات موفق هستند

وی با اشاره به اینکه افراد ولایت پذیر در احکام، اخلاق و اعتقادات موفق هستند، عنوان کرد: ولایت، ضامن اجرای همه احکام الهی است، چراکه این امام معصوم(ع) است که همه مبانی دین را برای بشریت تبیین می کند؛ بنابراین معیار حق و باطل، ولایت است، یعنی افرادی که ولایت پذیر هستند در جبهه حق و افرادی که ولایت را قبول ندارند در جبهه باطل هستند.

حجت‌الاسلام عرفاتی یادآور شد: افرادی که ولایت‌پذیر هستند نسبت به امور مختلف در جامعه موفق‌تر هستند، چون با نگاهی ورای نگاه دنیوی به مسائل می نگرند، برای همین با انجام کارهای بیهوده سبب آزردگی خاطر ولی خداوند نمی شوند.

بهترین راهکار برای ولایت‌پذیر شدن

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما در پایان با اشاره به حدیث ثقلین افزود:‌ خانواده ها باید فرزندان خود را از کودکی با قرآن کریم و اهل بیت(ع) آشنا سازند تا در آینده به خوبی مفهوم ولایت‌ را درک کنند؛ زیارت رفتن، شرکت در مجالس و محافل قرآنی، دیدار با علما و حضور در هیأت های انقلابی در ایام غدیریه، محرم، فاطمیه و غیره می تواند در ولایت‌پذیری افراد نقش سازنده داشته باشد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات