۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۲۳۰۹۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت ترویج بیشتر فرهنگ غدیر و تبیین آن در جامعه

آیت الله حیدری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ غدیر را بیش از پیش در جامعه ترویج داد، گفت: غدیر روح اسلام بوده و این واقعه مهم تاریخ اسلام باید برای آحاد مختلف جامعه تبیین شود.
حیدری 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شامگاه گذشته مراسم عید غدیر خم و ولادت امام هادی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم ولایت مدار رامهرمز در روستای مالکاید این شهرستان برگزار شد.

سخنران و میهمان ویژه این مراسم معنوی و پرشور، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با تبیین مسئله غدیر و اهمیت بالای آن در تاریخ اسلام، اظهار داشت: در روز عید غدیر خم در حقیقت دین مبین اسلام با ولایت حضرت علی(ع) پسر عموی گرانقدر رسول اکرم محمد مصطفی(ص) کامل شد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: غدیر در واقع روح اسلام به شمار می آید و این عید بزرگ، عید ولایت و حقانیت امیرالمومنین علی بن ابیطالب است.

آیت الله حیدری درباره لزوم ترویج فرهنگ غدیر در جامعه، ابراز داشت: فرهنگ غنی و ناب غدیر باید در جامعه ما بیش از پیش ترویج داده شود تا همه مردم با فرهنگ باارزش غدیر آشنا و مانوس شوند، همچنین این واقعه مهم تاریخی باید برای آحاد مختلف جامعه به طور کامل و صحیح تبیین شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل کشاورزان و بی آبی این قشر زحمتکش جامعه، تصریح کرد: کشاورزان عزیز خود گنج های روی زمین هستند و وجود گنج های زیر زمین نباید مانع آبرسانی به این قشر زحمتکش کشاورزان شود و معیشت آنها و خانواده یشان نباید در معرض خطر قرار گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: منظور ما این نیست که آثار تاریخی و فرهنگی مهم نیستند، بلکه درخواست ما این است که اداره میراث فرهنگی و گردشگری برای این مشکل راه حل مناسبی پیدا کند تا کشاورزان عزیز هم دچار مشکلات نشوند.

گفتنی است در این مراسم معنوی مداحان و شاعران آئینی به مدح مولای متقیان حضرت علی(ع) و اهل بیت علیهم السلام پرداختند و نوای این ذاکران اهل بیت علیهم السلام گرمابخش این مجلس نورانی بود./۹۴۵۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات