۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۲۳۱۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

علم همراه با غرور مشکلی را از جامعه حل نمی کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علمی که همراه با غرور باشد نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه اینگونه علم ها بر مشکلات جامعه می افزاید.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند اظهار داشت: سال تحصیلی جدید حوزه علمیه در ایام مبارکی آغاز شده است.

وی گفت: آنچه که در توصیف علما، علم و تحصیل دانش آموزی است بر هیچکس پوشیده نیست و ملائکه بال خود را فرش زیر پای شما طلاب می کنند اما ارزش همه این ها در خروجی نهایی خلاصه می شود به این معنی که محصول این علم چه باید باشد و علم را در عمل چگونه باید شناخت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع تنها جمع آوری علم نیست و علم در چهار مساله احکام دین خلاصه نمی شود، افزود: در برخی از انسان ها کسب علوم برای مدرک و مدرک برای یک نوع کسب و کار است اما در اهل بیت(ع) مساله فراگیری دین خدا و عمل به آن است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اگر نکاتی رعایت شود تمام کارهای ما درست است و مشکلات جامعه بیشتر به دلیل عدم رعایت این نکات است،  تصریح کرد:‌ مسأله اصلی در دین به دست آوردن نان حلال است و این موضوع اگر به صورت فرهنگ در تمام انسان ها باشد دیگر ۱۵ میلیون پرونده دادگاهی نخواهیم داشت و شاهد کم فروشی، دروغ، حیله و نیرنگ نخواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر این نکته در جامعه رعایت شود ثلث مشکلات جامعه حل خواهد شد  و دیگر از حقوق های نجومی و اختلاس خبری نیست و تنها صداقت و راستگویی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مسأله بعدی در دین اسلام، خواب است، انسان وقتی که می خوابد در  واقع چشم از عالم بر می بندد و شاید هیچ وقت به این دنیا برنگشت، رویا یک عالم است و یک بازیچه نیست و باید در دلت نسبت به هیچ انسان مومنی کینه نداشته باشید و حسد، طمع و حرص در دل نباشد زیرا خواب شبیه مرگ است و قرار است از این عالم بروید و شاید به دنیا برنگشتید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: اگر چنانچه انسان بر نفس خود مسلط شود و دارای روح تصفیه شده باشد بسیاری از سیاست کاری ها، مکر و حیله، غیبت و دروغ وجود نخواهد داشت.

وی افزود: انسان بیدار می شود و بعد از بیدار شدن تمام نعمت های الهی را دوباره تصرف می کند و نخستین کاری که بعد بیدار شدن باید انجام دهد خدمت به خلق برای رضای خدا است و باید گره ای از کار فردی باز کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی از انسان ها وقتی از خواب بیدار می شوند به دنبال اختلاس، حقوق های نجومی، دروغ و تهمت هستند، این چه نوع بیدار شدن است؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: علمی که همراه با غرور باشد نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه این اینگونه علم ها به مشکلات جامعه می افزاید./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات