۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۲۳۱۶۲
دبیر طرح ضیافت علوی خوزستان:

طرح ضیافت علوی در خوزستان به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود

دبیر ستاد طرح ضیافت علوی در خوزستان گفت: این طرح به صورت مردمی و خودجوش بدون دخالت دستگاه ها و نهادهای دولتی انجام می شود و بنا داریم طرح ضیافت علوی همچون مراسم اربعین حسینی به صورت مردمی و همه ساله برگزار شود.
 تهیه و پخت 80 تن آش نذری به مناسبت روز شهادت پیامبر (ص) عید غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، جت‌الاسلام محمدامین فاطمی ‌کیا دبیر طرح ضیافت علوی خوزستان اظهار داشت: طبق روال سنوات گذشته و به مناسبت دهه ولایت امسال نیز پخت و توزیع 124 هزار پرس غذای گرم در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر طرح ضیافت علوی خوزستان در ادامه افزود: طرح ضیافت علوی با محوریت پخت غذا با توجه به اینکه روز غدیر در مفاتیح الجنان روز اطعام نامیده شده و همچنین براساس احادیث و سنت حسنه که امام حسن مجتبی(ع) نهادینه کردند، همه ساله اجرا می شود.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: این طرح برای نخستین بار در اهواز برگزار شد و پس از آن تبدیل به سنت حسنه ای شد که در تمام کشور رواج یافت.

حجت الاسلام فاطمی کیا تصریح کرد: در اعمال روز عید غدیر خم علاوه بر پوشیدن لباس نو و دیگر اعمال به اطعام ایتام نیز سفارش شده که در این راستا اطعام 124 هزار نفر در استان خوزستان با هدف گرامیداشت روز غدیر و مطرح کردن بیش از پیش غدیر صورت می گیرد.

وی اذعان داشت: این طرح به صورت مردمی و خودجوش بدون دخالت دستگاه ها و نهادهای دولتی انجام می شود و بنا داریم طرح ضیافت علوی همچون مراسم اربعین حسینی به صورت مردمی همه ساله رواج یابد.

دبیر طرح ضیافت علوی خوزستان در پایان با اشاره به دیگر برنامه های طرح ضیافت علوی، اظهار داشت: تأمین جهیزیه 20 زوج نیازمند و برگزاری مسابقه کتابخوانی مناظره دکتر و شیخ نیز از دیگر برنامه‌ های طرح ضیافت علوی در خوزستان است./9453/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات