۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۵۲۳۲۰۴
آیت‌الله جاودان:

علامه عسگری سرشار از عشق، ایمان و اخلاص بود

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه علامه عسگری سرشار از عشق، ایمان و اخلاص بود، گفت: علامه عسگری ناشناخته بود ناشناخته ماند و ناشناخته از دنیا رفت.
جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله جاودان استاد درس اخلاق در در دومین کنگره ملی غدیر با رویکرد بزرگداشت علامه آیت الله سید مرتضی عسگری که به همت بنیاد بین المللی غدیر در سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به تاریخچه‌ای از غدیر و مجاهدات علمای بزرگی نظیر علامه امینی و آیت الله عسگری، گفت: علامه عسگری ناشناخته بود ناشناخته ماند و ناشناخته از دنیا رفت.

وی با بیان اینکه علامه عسگری سرشار از عشق، ایمان و اخلاص بود، افزود: او همواره به دنبال این بود که علویون در ترکیه، سوریه و ایران را به تشیع برگرداند.

آیت‌الله جاودان اظهار داشت: علامه عسگری در اواخر کتاب معالم را خلاصه کردند که آن را به کردنشین‌های ایران و عراق آموزش دهد.

استاد درس اخلاق بیان داشت: علامه عسگری نسبت به زمانه خود بسیار جلوتر فکر می‌کرد و برای 40 سال آینده طرح‌هایی داشت که کهنه نشود، ایشان در تمام شهرهای شیعه نشین عراق و سوریه مدرسه درست کردند.

وی ابراز کرد: علامه عسگری پیش از انقلاب می‌فرمودند که ما باید اطلاعات مربوط به اسلام را وارد کامپیوتر کنیم که آیندگان راحت بتوانند درباره اسلام تحقیق کنند.

آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: علامه عسگری لحظه‌ای برای شیعیان کوتاهی نکرد سال‌ها حتی در زمینه خوراک و پوشاک خود قناعت کرد تا بتوانند هرچه دارد در زمینه تحقیقات اسلامی هزینه کند./807/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات