۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۳۵۰۵
مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس مطرح کرد؛

قرآن و حدیث؛ نقشه راه تحصیل کنندگان علوم دینی

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) قرآن و حدیث را نقشه راه تحصیل کنندگان علوم دینی دانست و گفت: امام صادق(ع) فرمودند علمای شیعه، مرزبانانی هستند که در برابر شیطان و هجوم آن ایستادگی می کنند.
مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم منور شایسته خوی مدیر موسسه علمی  تحقیقی مکتب نرجس(س) مشهد در مرسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، به بیان اهمیت علم آموزی در دین مبین اسلام پرداخت.

خانم شایسته خوی با بیان این که قرآن علم را نور و جهل را ظلمت می داند، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید نور بر ظلمت رجحان دارد، ضرورت علم آموزی عالی ترین و بالاترین توصیه اسلام درباره دین است.

وی افزود: علم فریضه ای است که از نظر متعلم، معلم، زمان و مکان محدودیت ندارد، مقصود از علم، علم نافع و سودمند است، علم نافع هرگز نمی میرد چون همواره ارزش علم نافع باقی است حتی اگر صاحب آن در دنیا نباشد.

این استاد حوزوی ادامه داد: علمی که از قرآن و حدیث سرچشمه می گیرد همیشه زنده است؛ امام صادق(ع) می فرمایند هرکه برای خدا علم بیاموزد، به آن عمل کند و به دیگران بیاموزد، در ملکوت آسمان ها به بزرگی یاد شود.

وی ابراز داشت: خدا را شاکر هستیم نعمت عظیم جمهوری اسلامی را بر ما اعطا کرد تا با آرامش و امنیت و خاطری آسوده در مسیر علم آموزی و تربیت دینی قدم برداریم.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) قرآن و حدیث را نقشه راه تحصیل کنندگان علوم دینی دانست و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند علمای شیعه، مرزبانانی هستند که در برابر شیطان و هجوم آن ایستادگی می کنند.

وی عنوان کرد: علما مانع می شوند که شیعیان مورد حمله و هجوم شیاطین و دشمنان قرار بگیرند، بر اساس روایت این دسته از علما بر جهادگرانی که با سلاح های جنگی به جهاد دشمنان دین می روند فضلیت بیشتری دارند.

خانم شایسته خوی اضافه کرد: جهادگران جنگی از آب و خاک مسلمانان دفاع می کنند اما علما از حریم دل ها دفاع می کنند و اجازه نمی دهند دشمنان دین در دل ها و عقیده های نفوذ کند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات