۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۲۳۹۷۷

برگزاری جشن عید غدیر در سراسر پاکستان و کشمیر

مسلمانان پاکستانی و کشمیری به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم جشن بزرگی را برگزار کردند.
غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا، عشق و ارادت به خاندان رسالت و به خصوص امیرالمومنین (ع) ریشه در رگ و جان مردم شبه قاره دارد و هر ساله با فرا رسیدن عید سعید غدیر به خصوص مردم پاکستان و کشمیر به جشن و سرور می‌پردازند.

مراسم پاکستانی و کشمیری‌ها آئین ویژه‌ای دارد و آنها برای برگزاری جشنی در شان اهل بیت (ع) ساعت‌ها قبل از برگزاری برنامه در محل مراسم، عود روشن می‌کنند.

شروع برنامه و توجه ویژه کوچک و بزرگ به بیانات سخنرانان و ابراز محبت و علاقه بی‌حد و حصرشان به امیر المؤمنین (ع) را در «نعره حیدری» آنها می‌توان جستجو کرد.

کافی است شخصی فریاد بزند «نعره حیدری» تمام جمع با صلابت پاسخ خواهند داد یا علی.

بسیاری پاکستان را به علامه اقبال می‌شناسند و این بی دلیل هم نیست، مردم پاکستان و حتی کشمیر چنان به شعر و شاعری علاقه دارند که گاهی ساعت‌ها پای شب شعر نشسته و با اشتیاق شاعران را تشویق می‌کنند.

کمتر کسی است که که شور و حرارت مردم شبه قاره را وقتی از یک شعر لذت می‌برند نشنیده باشد. صدای «واه واه» به معنای «به به» از گوشه و کنار مجلس بلند می‌شود تا شاعر یا خطیب سخنانش متوجه شود که سخنش چقدر برای جمع دلچسب بوده است.

همزمان با عید غدیر در همه جای پاکستان و کشمیر مردم عاشق و ولایتمدار گرد هم می‌آیند مراسم برگزار می‌کنند و سخنرانان ،شاعران و مداحان به عرض ادب و ارادت به اهل بیت (ع) می‌پردازند.

گفتنی است در شبه قاره نه تنها شیعیان بلکه درصد بسیار زیادی از اهل تسنن نیز عاشقانه محبت اهل بیت (ع) را در سینه دارند و به زیارت آنان شرفیاب می‌شوند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات