۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۲۴۱۳۱
مسؤول دبیرخانه اتحادیه بین المللی حوزه های علمیه جهان:

رسوخ برخی از نمادهای ملی غیر مذهبی جامعه را تهدید می کند

مسؤول دبیرخانه اتحادیه بین المللی حوزه های علمیه جهان رسوخ برخی از نمادهای ملی غیرمذهبی را تهدیدی برای جامعه خواند و گفت: برخی تلاش می کنند که ایرانی بودن را از اسلامی بودن جدا کنند.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مختار کشاورز مسؤول دبیرخانه اتحادیه بین المللی حوزه های علمیه جهان امروز در نشست رسانه ای دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت(ع) با محوریت سیره امیرمؤمنان که در مؤسسه اسلام اصیل برگزار شد، گفت: مراکز علمی پژوهشی باید توجه داشته باشند که برگزاری یک همایش به تنهایی تأثیرگذار نیست و فراخوان مقاله نیست.

وی افزود: کنگره بین المللی سیره اهل بیت(ع) بدون حمایت مالی هیچ شخصی و نهادی شکل گرفته بلکه با همت افراد مخلصی بوده که فعالیت داشتند، حدود 50 مرکز حوزوی و دانشگاهی در این زمینه همکاری علمی دارند و تفاهماتی نیز صورت گرفته است.

حجت الاسلام کشاورز با بیان این که این کنگره به شکل فرایندی عمل کرده است، اظهار داشت: از یک کار جزئی در مهدکودک کار آغاز شده و بعد در مدرسه ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه و مراکز دیگر فعالیت کرده  و سعی داشته با برگزار کردن همنشینی های شعر، قصه، نقاشی، مقاله نویسی و سخنرانی عموم مردم را با موضوع امامت و ولایت درگیر کند.

وی ادامه داد: امیدواریم این اتفاق در سایر کنگره های علمی هم بیفتد، وقتی کلمه علمی و پژوهشی بر کاری می گذاریم مراد تنها خروجی مقالات تحقیقی نیست البته آن ها هم مفید است اما باید یک نماد عملی نیز داشته باشد، همین که بچه موضوع غدیر را نقاشی کند اثرگذار است.

مسؤول دبیرخانه اتحادیه بین المللی حوزه های علمیه جهان ابراز داشت: متأسفانه در جامعه به دلیل رسوخ برخی از نمادهای ملی غیر مذهبی حتی اسامی فرزندان تحت تأثیر قرار گرفته است، برخی تلاش می کنند که ایرانی بودن را از اسلامی بودن جدا کنند و این خطری است که جامعه اسلامی ما را تهدید می کند.

وی عنوان کرد: ایران را بدون اسلام و اسلام را بدون ایران نمی شناسیم، این که فرهنگ قبل از اسلام چه بوده برای خود ارزش دارد، شناسایی فرهنگ ها و سابقه تاریخی ارزشمند هستند و در جای خود محترم است اما وقتی اسلام وارد کشور شده تأثیرات اسلام است که ایران را جاودانه و ماندگار می کند.

حجت الاسلام کشاورز خاطرنشان کرد: تفکر شیعی در ایران جان گرفته که مراد تفکر ناب محمدی است، تفکر ناب محمدی اهل سنت را هم در درون خود دارد، برخی خود را منتسب به اهل سنت کرده اند، بین اهل سنت و شیعه پیامبر شاخص وحدت هستند، امکان ندارد یک سنی پیامبر را قبول داشته باشد اما امیرمؤمنان را قبول نکند، بحث خلافت غیر از جایگاه علمی و امامتی محسوب می شود که در اسلام ترسیم شده است، ما اهالی سنت را به این معنا شیعه می دانیم، البته اختلافات تاریخی پیش آمده و دست های ظالمان، مستکبران، معاندان و منافقان سبب شده که به مرور زمان این فاصله ها ایجاد شود و امثال داعش خروجی این تفکر غلط هستند.

وی اضافه کرد: تفکر اسلامی، شیعی و ایرانی تفکری افراطی و تفریطی نیست بلکه تفکری ناب، اعتدالی و مستقیم با تفکر قرآنی است که سعی می کند تمام مسلمانان را حول وحدت الهی  تنظیم کند، ما امام علی(ع) را محور انسانیت می دانیم، امیرمؤمنان شخصیتی است که اندیشمندان همه ادیان و مذاهب به آن توجه دارند.

مسؤول دبیرخانه اتحادیه بین المللی حوزه های علمیه جهان گفت: اگر مردم متوجه معارف حقیقی اهل بیت(ع) قطعا تبعیت خواهند کرد، شاخصه های انسان گرایی رنگ باخته است اما چون مباحث علمی و تحقیقی نیست بسیاری از این حرف های رنگ باخته جان می گیرد و جوانان را دچار انحراف می کند، اگر پژوهش ها علمی و ملموس شود اثر آن را خواهیم دید.

وی افزود: این کنگره تلاش کرده که 14 معصوم را به تصویر بکشد، کنگره پیامبر اسلام برگزار شده و از دو سال گذشته به دنبال کنگره امیرمؤمنان هستیم، کارهای علمی باید جهت دار باشد تا واقعیات اهل بیت(ع) نشان داده شود، غدیر زیباترین اتفاق تاریخی اسلام و تجلی وحدت است، غدیر نشان می دهد که جامعه بدون هدابت معصوم به آن کمال و رشدی که می خواهد نمی رسد، باید غدیر را به مردم دنیا بشناسانیم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات