۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۵۲۴۱۹۷
دادستان کل کشور:

کمبود قضات و وکلای انقلابی با تمام وجود حس می شود

دادستان کل کشور با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم بازار نیاز حقوقی کشور را با تفکرات و جوانان بسیجی پر کنیم، اظهار داشت: امروز کمبود قضات و وکلای انقلابی با تمام وجود حس می شود.
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در افتتاحیه دوره مقدماتی تربیت حقوقدان طراز انقلاب اسلامی که بعد از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به اهمیت عدالت در نظام اسلامی عنوان کرد: در نظام اسلامی، عدالت خمیرمایه حکومت است و نباید فکر کنیم تنها قوه قضاییه باید این عدالت را در نظر داشته باشد بلکه تمام مسؤولان در هر رده، پست، مقام و جایگاهی که دارند باید برای تحقق عدالت تلاش کنند.

وی افزود: افرادی که می خواهند وارد سیستم قضاوت، وکالت و یا مشاوره حقوقی شوند باید به این نکته توجه داشته باشند که آیا می توانند عدالت را اجرا کنند و سپس اقدام به ورود به این عرصه ها نمایند.

داستان کل کشور تصریح کرد: مسیر پیش رو در این عرصه مسیر بسیار سختی است و موانع فراوانی در آن وجود دارد و باید کسانی که وارد این عرصه می شوند از توصیه امیرمؤمنان(ع) به فرزند خود در میدان جنگ استفاده کرده و پای خود را برای اجرای عدالت محکم بر زمین بگذارند و هرچند ممکن است ناملایمات و سختی های فراوانی در این عرصه وجود داشته باشد اما با توکل بر خدا این مسیر را ادامه دهند.

حجت الاسلام منتظری ورود حقوقدانان بسیجی به ساختار حقوقی کشور را موضوعی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: جامعه حقوقی کشور چه در دستگاه قضا و چه در کانون وکلا و بازار مشاوران حقوقی، نیازمند ورود جوانان معتقد به مبانی انقلاب و با تفکر بسیجی است.

وی اضافه کرد: با کمال تأسف باید گفت که پس از گذشت نزدیک به چهاردهه از انقلاب هنوز نتوانسته ایم بازار نیاز حقوقی کشور را با اینگونه تفکرات و جوانان بسیجی پر کنیم و امروز کمبود قضات و وکلای انقلابی با تمام وجود حس می شود.

داستان کل کشور ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند«امروز دستگاه قضایی باید صد درصد انقلابی باشد» و شاخصه های انقلابی بودن را تبیین فرمودند، اما باید گفت فاصله زیادی با این شاخص ها وجود دارد.

حجت الاسلام منتظری تأکید کرد: با این همه فجایع و جنایاتی که در جهان رخ می دهد متأسفانه صدایی از کانون وکلای کشور ما بلند نمی شود و این تهدید و آسیبی جدی است که در کشور وجود دارد و راه رفع آن، ورود جوانان معتقد و انقلابی و بسیجی به ساختار حقوقی کشور است.

وی ابراز کرد: انتظار این است که یک تشکل فراگیر و انقلابی از سوی حقوقدانان انقلابی در کشور شکل بگیرد تا آنها با تحرک خود در برابر مسائل داخلی و بین المللی موضع گیری انقلابی داشته باشد و این یکی از نیازهای امروز جامعه حقوقی کشور است.

داستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: حقوقدانان بسیجی باید با اندیشه متعهدانه و انقلابی خود مدافع مظلومان و ستمدیده ها بوده و بر سر ظلم وستم فریاد بکشند./872/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات