۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۵۲۴۲۳۲
در سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران؛

مراسم نكوداشت احمد پاكتچی برگزار شد

مراسم نكوداشت دكتر احمد پاكتچی در سالن حکمت سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران برگزار شد.
دكتر اشرف بروجردي رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران دوشنبه(۲۰شهریورماه) در مراسم نكوداشت دكتر احمد پاكتچی كه در سالن حکمت سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه مقام یک عالم و علم در ورود به دانایی است، اظهار داشت: در همین راستا انجمن ایرانی مطالعات قرآنی در حوزه علوم انسانی در تلاش است تا دانش بشری را از میان مفاهیم قرآنی کسب کند.

وی ادامه داد: در حوزه معارف دکتر پاکتچی توانست دریچه‌‌های نوینی را به سوی حقایق و واژه‌های قرآنی ایجاد کند، در واقع یک فرد باید در حوزه‌ای تخصص لازم را داشته باشد تا بتواند در همان بخش مرجع باشد، در این میان نکته‌ای که نباید فراموش کرد موضوع مطالعات بین رشته‌ای است که باید در حوزه علوم انسانی مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران تاکید کرد: از قلم دانشمندان در قرآن هم یاد شده و حتی بالاتر از خون شهدا هم از آن یاد شده است، زیرا یک دانشمند در راه حقیقت بشریت فعالیت می‌کند و از این رو با فضیلت‌تر از خونی است که برای اثبات حقیقت ریخته می‌شود.

بروجردی یادآور شد: دانش و دانستن یک رسالت است که خداوند برعهده تمام انسان‌ها قرار داده است، در قرآن آمده است که هیچ گامی برداشته نشود مگر نسبت به آن علم وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: ما در سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران به عنوان یک محور برای طالبان علم هستیم تا این افراد بتوانند تفکرات و دانسته‌های خود را ارائه کنند و از این رو دانشی بر دانش انسان اضافه کنند./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات