۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۴۲۳۹
حجت الاسلام سلیمی:

وزیر آ‌ینده علوم رشد علمی کشور را در دستور کار قرار دهد/ وزارت علوم جای سیاست بازی نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه وزارت علوم جای سیاست بازی نیست از وزیر آ‌ینده علوم خواست رشد علمی کشور را در دستور کار قرار دهد.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به شاخصه های وزیر آینده علوم اشاره کرد و گفت: نخستین شاخصه وزیر علوم آینده این است که باید یک چهره شناخته شده علمی باشد.

وی افزود: وزارت علوم جای سیاست بازی ها و سیاست کاری های متداول نیست، وزیر علوم باید وزارت علوم را از این همه حاشیه ها دور کند، متأسفانه امروزه وزارت علوم به شدت دچار حاشیه شده است، حاشیه هایی که به بخش علم و دانش کشور آسیب می زند.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان این که ویژگی دیگر وزیر آینده علوم این است که باید نقش جدی در سرعت دادن به روند علمی کشور داشته باشد، اظهار داشت: امروز متأسفانه در این بخش سرعت لازم را نداریم و باید حتما در این زمینه تجدید نظر کنیم.

وی ادامه داد: وزیر علوم در بخش دانشگاه ها تحولی ایجاد کند و بخش پژوهش را جدی بگیرد، در حال حاضر صندلی خالی فراوان داریم و آقای وزیر برنامه خود را ارائه دهد تا مشخص باشد که در این بخش چه برنامه ای را دارد، نیازمند برنامه ای هستیم که کشور را از نظر علمی و پژوهشی متحول کند.

حجت الاسلام سلیمی با ابراز تأسف از کاهش کیفیت تولیدات علمی ابراز داشت:متأسفانه کیفیت پایان ها نامه ها و مقالات علمی مشخص نیست و کپی برداری علمی در حال آسیب رسانی جدی به کشور است، وزیر آینده باید جلوی این خسارت بزرگ در زمینه علمی که کشور را به سمت بحران سوق می دهد بگیرد.

وی عنوان کرد: وزیر علوم آینده نباید اجازه دهد که دیگران برای او تصمیم بگیرند، این که معاونان و مسؤولان کلیدی وزیر علوم را دیگران تحمیل کنند توهین به بخش علم و ادب کشور است، وزیر باید استقلال خود را حفظ کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگی دانشجوها نیاز به کار فراوان دارند و امیدواریم که وزیر علوم بتواند در بخش فرهنگ گام های بلندی را بر دارد؛ بنابراین وزیر علومی می خواهیم که واقعا وزیر علوم باشد نه این که وزیر علوم تبدیل به بازوی سیاسی فلان حزب تبدیل شود چون وزارت علوم جای این حرف ها نیست.

وی اضافه کرد: وزیر علوم آینده نباید فردی باشد که دیگران در خارج از وزارتخانه برای او تصمیم گیری کنند که این روند به کشور و جامعه علمی خسارت می زند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات