۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۲۴۴۷۶
حجت الاسلام کافی:

تربیت طلاب قرآن شناس هدف تاسیس مجمع جهانی صادقین است

حجت الاسلام کافی هدف از تأسیس مجمع جهانی صادقین را تربیت طلاب قرآن شناس عنوان کرد.
حجت الاسلام کافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مجمع جهانی صادقین(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد اخلاق حوزه علمیه و جمعی از اساتید و طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام محمدمهدی کافی، مدیر مجمع جهانی صادقین(ع) با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، اظهار داشت: حاملان قران شریف ترین افراد امت مسلمان هستند و همچنین کسانی که اهل نماز شب و تهجد شبانه باشند.

وی با بیان این که این مرکز در سال 94 با یک کلاس شروع به کار کرده است و هر سال ورودی های جدید پذیرش می شوند، گفت: هدف ما از تأسیس این مرکز تربیت حاملان قرآنی بود تا بتوانند به عنوان استاد قران شناس به درون جامعه بروند و تا کنون روند رو به رشدی داشته ایم و از اساتید مبرز و صاحب تألیف در یان مرکز استفاده شده است.

حجت الاسلام کافی توجه به پژوهش را از مهمترین اهداف این مرکز قرآنی دانست و گفت: سرفصل هایی که در این مرکز تدریس می شود همان سرفصل هایی است که در مراکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن ارائه می شود و علاوه بر آن کلاس های واژه شناسی قرآن، حفظ قران و تجزیه و ترکیب قران هم در برنامه درسی ما قرار دارد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش ادبیات عرب در فهم و تفسیر قران اظهار داشت: متن اصلی ما برای تفسیر قرآن تفسیر مجمع الببان است و سعی ما بر این است که تا جایی که امکان دارد از متون عربی برای تدریس استفاده کنیم./843/ژ202/ج

ارسال نظرات