۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۲۴۶۲۸

برکات وجود امام غائب برای جامعه اسلامی در عصر انتظار

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه امام در این عالم واسطه فیض است، گفت: وجود امام چه آشکار باشد و چه پنهان برای بقای عالم لازم است.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم نادر نژاد، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام واسطه فیض عالم هستی است، گفت: وجود امام چه آشکار باشد و چه پنهان برای بقای عالم لازم است و همانطور که عالم هستی از وجود خورشید پشت ابر بهره مند می شود، عالم نیز از وجود امام غائب بهره می برد.

وی افزود: همانطور که اگر خورشید پشت ابر نباشد جهان سردتر و تاریک شده و تحمل آن غیر ممکن خواهد بود در مورد امام غائب هم به همین شکل است و اگر جامعه از وجود امام غائب محروم باشد نخواهد توانست به دلیل افزایش ظلم و فساد، وضع موجود جهان را تحمل کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه امام زمان(عج) ناظر و شاهد بر اعمال مؤمنان است، گفت: دعای امام و نظارت ایشان بر اعمال مردم موجب گره گشایی از کارهای مردم می شود و اگر دعای امام زمان(عج) نباشد انسان از شدت گناه دچار عذاب می شود.

خانم نادر نژاد با تأکید براینکه امام نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر باطنی نیز بر انسان ولایت دارد، گفت: امام غائب مانند امام ظاهر به روش های باطنی می تواند زمینه هدایت انسان را فراهم کند همانطور که تاریخ گواه این مدعا است.

وی با بیان اینکه وجود امام غائب به انسان امید داده و موجب می شود که تحمل سختی های آسان شود، تصریح کرد: دوران غیبت دوران خودسازی است و انسان با بهره گیری از وجود امام غائب و نظارت او می تواند خود را برای عصر ظهور و مقابله با جریان باطل آماده کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مردم با وجود امام غائب در میان خود متوجه می شوند که هنوز شایستگی حضور آخرین ذخیره الهی را در میان خود پیدا نکرده اند بنابراین همین موضوع برای آنها انگیزه شده و موجب می شود که خود را برای رسیدن به شایستگی لازم اصلاح کنند و این اصلاح نه تنها فردی و جمعی بلکه یک نوع اصلاح جهانی است و یکی از دلایل تأخیر در فرج نیز همین عدم شایستگی است پس وجود امام غائب جامعه را در مسیر کسب شایستگی و تغییر هدایت خواهد کرد.

خانم نادر نژاد یادآور شد: غائب بودن امام به معنای نبود امام نیست بلکه مؤمن می داند که امام غائب مانند امام ظاهر شاهد اعمال او است و پرونده اعمالش به دست امام می رسد بنابراین مانند کسی زندگی می کند که در عصر امام ظاهر زندگی کرده است و به این ترتیب خود را برای ظهور آماده می کند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات