۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۲۴۷۱۹

آموزش قرآن به ناشنوایان ترکیه‌ای با زبان اشاره

یک مرکز قرآنی در ترکیه روخوانی قرآن کریم و تعالیم دینی را با استفاده از زبان اشاره به ناشنوایان آموزش می‌دهد.
آموزش قرآن به ناشنوایان

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از ناشنوایان با شرکت در کلاس‌های یک مرکز قرآنی واقع در شهر «شانلی اورفه» روخوانی قرآن کریم و تعالیم دینی را به کمک زبان اشاره فرا می‌گیرند.

این مرکز قرآنی یک سال پیش افتتاح شده و تاکنون ده‌ها تن از ناشنوایان در آن روخوانی قرآن کریم را یاد گرفته‌اند.

«زبیده آری» مربی این مرکز قرآنی طی سخنانی در خصوص این برنامه آموزشی گفت: ما در این کلاس‌های قرآنی با استفاده از زبان اشاره سعی می‌کنیم که روخوانی قرآن را به شکلی صحیح و اصولی به ناشنوایان آموزش دهیم. هنگامی که آنان قرآن می‌خوانند، احساس خوبی به من دست می‌دهد و از موفقیت آنان خوشحال می‌شوم.

وی تصریح کرد: یکی از قرآن‌آموزان ناشنوا به نام «ایپک چکیلمز» در مدت زمانی کوتاهی توانست قرآن را روخوانی کند. وی پس از یادگیری روخوانی قرآن حتی در یک مسابقه ویژه ناشنوایان شرکت و رتبه دوم را کسب کرد. این موفقیت‌ها باعث می‌شود که ما با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهیم.

این مربی قرآن در بخشی از سخنانش با بیان این که در این کلاس‌های قرآنی، تعالیم دینی هم به ناشنوایان آموزش داده می‌شود، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده این مرکز قرآنی در ماه‌های آتی گسترش خواهد یافت. هدف اصلی ما حضور فعال‌تر اقشار مختلف مردم در کلاس‌های قرآنی و آشنایی بیشتر آنان با تعالیم دینی و اسلامی است.

ساخت بوستانی با غار «معجزه‌های قرآن» در دبی

پروژه ساخت بوستان قرآن در زمینی به مساحت ۶۴ هکتار در منطقه «الخوانیج» دبی که از چند سال پیش آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

حسین ناصر لوتاه، مدیرکل شهرداری دبی به بازدید از بوستان قرآنی دبی رفت تا روند پیشرفت ساخت آن را مشاهده کند.

زمانی‌که این بوستان افتتاح شود، نمایشگاه‌هایی خواهد داشت که در آن‌ها مفاهیم داستان‌های ذکر شده در قرآن کریم توصیف می‌شود.

بخش‌های مختلف این بوستان نیز گیاهان ذکر شده در قرآن و مزایای علمی و طبی آن‌ها را معرفی خواهند کرد.

یک غار و یک خانه شیشه‌ای نیز در این مکان قرآنی وجود خواهد داشت و «غار معجزه‌ها» نمایشگر رویدادهای قابل توجه ذکر شده در قرآن کریم با استفاده از فناوری‌های مدرن خواهد بود.

به نقل از ایکنا، خانه شیشه‌ای نیز به نمایش و فروش محصولات گیاهی ذکر شده در قرآن اختصاص خواهد داشت.

این بوستان قرآنی همچنین یک بوستان اسلامی مجزا، گلخانه بزرگ، باغ صحرایی و باغ‌های آندلسی به سبک باغ‌های جنوب اسپانیا خواهد داشت.

هنوز زمان افتتاح بوستان قرآن دبی اعلام نشده است.

فعالیت‌های قرآنی ایران در بمبئی روی آنتن سیما

 مهدی‌ زارع‌بی‌عیب، مسؤول خانه فرهنگ و وابسته فرهنگی ایران در بمبئی روز گذشته در ارتباط تصویری با شبكه قرآن، فعالیت‌های قرآنی در این كشور را تشریح می‌كند.

بنابر اعلام این خبر، در برنامه‌های پیشین نیز، مجتبی كامران‌فرد، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان، مجید مشكی، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، شهروز فلاحت‌پیشه، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی، علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان، علی‌اصغر عامری، رایزن فرهنگی ایران در بوسنی‌وهرزگوین، علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا و عبدالرضا سیفی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی در ارتباط تصویری با برنامه «رصد» شبكه قرآن و معارف سیما فعالیت‌های قرآنی در این كشورها را برای بینندگان تشریح كردنذ./994/ب904/ف

ارسال نظرات