۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۵۲۵۸۷۱
نماینده ولی فقیه در سوریه:

مباهله امروز، مقاومت امت اسلام در برابر استکبار جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: مباهله فقط برای صدر اسلام نبود و امروز هم مقاومت امت اسلام در مقابل استکبار جهانی در جای جای دنیا، مباهله است هرچند به قیمت تحریم، تحمل مشکلات یا شهادت.
نماینده ولی فقیه در سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، نماینده ولی فقیه در سوریه عصر پمجشنبه در همایش «مباهله سند هویت شیعه» که در محل نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: مباهله فقط برای صدر اسلام نبود و امروز هم معنا دارد.

وی مباهله و تحدی را از ابزارهای اثبات حقانیت اسلام در کنار دیگر ابزارها همچون وحی، عقل، موعظه و دعوت و اخلاق برشمرد و افزود: امروز هم مباهله، محور مقاومت امت اسلام در مقابل استکبار جهانی در جای جای دنیا است ولو با تحریم، تحمل مشکلات یا شهادت.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تصریح کرد: مباهله از قصه های مهم قرآن است و خداوند در بیان اهمیت آن آیات متعددی را در قرآن نازل کرده است. همچنین از وقایع مورد توافق شیعه و اهل سنت بوده و هر دو تصریح دارند که این آیات در شأن اهل بیت(ع) نازل شده است.

نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به درس های مباهله اظهار کرد: مباهله بخشی از تاریخ ادیان توحیدی است و نباید آن را تنها از بعد نقلی مورد توجه قرار داد و صرفا راوی آن بود بلکه می بایست با دید تحلیلی و عبرت آموزی در آن تأمل کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در مباهله کسانی را که رهبری آینده جهان اسلام را عهده دار می شوند به طرف مقابل معرفی کرد، ادامه داد: مباهله داستانی اعتقادی با محوریت خانواده است چرا که پیامبر(ص) با خانواده اش به سراغ منکران رسالت می رود و پیامبردر تبلیغ دین و معرفی عقاید صحیح، یک انسان انقلابی همراه خانواده است.

مراقب تحریف مباهله باشیم

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به اینکه تحریف مباهله مسأله ای رو به گسترش است و باید مراقبت کنیم، خاطرنشان کرد: از وظایف جدی ما رفع شبهات مباهله از جمله انکار حضور امیرمؤمنان علی(ع) در مباهله است؛ حوزه های علمیه باید عنصر اصلی بودن امیرمؤمنان علی(ع) در مباهله را فریاد بزنند چرا که به عکس این شبهه، حقانیت امیرمؤمنان علی(ع) در مباهله ثابت شد.

مباهله یعنی مقاومت در راه حق

وی در پاسخ این پرسش که پیامبر رحمت چگونه به مباهله و لعان تن داد، ابراز کرد: مباهله نفرین نیست بلکه درس استقامت و مقاومت در راه اثبات حق است؛ وقتی به حقانیت امری یقین داریم به هیچ وجه نباید از ان کوتاه بیاییم.

سرّ عظمت غدیر، پایه گذاری هدایت اساسی مردم از ابتدا تا انتهای دنیاست

نماینده ولی فقیه درسوریه غدیر را نقطه اتصال دو سلسله هدایتی نبوت و امامت دانست و گفت: روایت است که اگر مردم می دانستند روز غدیر چه روز بابرکتی است، برای گرامیداشت آن از یکدیگر پیشی می گرفتند.

وی یادآور شد: برکت و عظمت غدیر صرفا به خاطر ثواب بالای اعمال این روز نیست بلکه سرّعظمت آن، پایه گذاری هدایت اساسی مردم از ابتدا تا انتهای دنیاست به گونه ای که شیطان در روز غدیر فریاد برآورد و به اعوان خود اعلام کرد اگر امامت که امروز پایه گذاری شد به نتیجه برسد، دیگر کسی خدا را معصیت نخواهد کرد./930/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات