۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۲۶۲۴۰
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس:

زندگی شهید حججی نمونه بارز سبک زندگی اسلامی و ایرانی است

سردار کارگر گفت: شهید حججی به عنوان نمونه بارز یک زندگی اسلامی و ایرانی، پاسخی است به کسانی که سبک زندگی شهدا را مربوط به نسل گذشته می‌دانند.
سردار کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، گفت: شعار هفته دفاع مقدس در سال 96 عنوان "من انقلابی ام" در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بیش از ۱۵۰۰ برنامه به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور، ابراز داشت: آغاز این برنامه‌ها همزمان با رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور 96 سالروز آغاز جنگ تحمیلی است، خواهد بود.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه جمعه 31 شهریور رژه نیروهای مسلح نمایشی از اقتدار ملت ایران را به طور ویژه در تهران، بندرعباس و شهرهای دیگر به اجرا خواهد گذاشت، گفت: در این روز دسته‌های عزاداری نیز از سوی نیروهای مسلح و مردم حضور یافته در نمازهای جمعه برپا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس گفت: روز شنبه یکم مهر همزمان با بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، زنگ مقاومت نیز در مدارس به صدا در ‌می‌آید و ضمن برگزاری آیین پاسداشت سربازان و گرامیداشت جوانان عرصه تولید و علم و فناوری، رونمایی از جدیدترین دستاوردهای صنایع دفاعی و نظامی کشور نیز صورت می‌گیرد.

سردار کارگر افزود: دوم مهر نقش ولایت و رهبری در حفظ کیان اسلامی در دوران دفاع مقدس تببین شده و به اهمیت پدافند غیر عامل در مقابله با ترفندهای دشمن با توجه به وحدت، همدلی و همبستگی ملی و تشریح تاثیر حضور روحانیت در جبهه و همراهی با رزمندگان در خطوط مقدم اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از بارزترین جلوه‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد در دفاع مقدس بود، گفت: سوم مهر با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و پیگیری‌های دولت محترم، توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و خودباوری در تولید با نگاه به مدیریت جهادی و انقلابی و بررسی تاثیر پشتیبانی مردمی و اصناف در کم‌اثر کردن تحریم‌ها و تهدیدات دشمن در دوران دفاع مقدس در برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های چهارم مهر ابراز کرد: این روز به تبیین نقش وحدت ملی، ادیان و مذاهب، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی و پنجم مهر به تبیین عملیات ثامن الائمه و بزرگداشت شکست حصر آبادان، تجلیل از رزمندگان، جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، بررسی اهمیت نقش خانواده‌ها در حفظ ارزش‌های اسلامی، صیانت از آرمان‌های انقلاب و پیروزی رزمندگان دفاع مقدس و همچنین تکریم زنان اسوه صبر و مقاومت اختصاص دارد.

وی افزود: روز ششم مهر مختص غبارروبی، عطرافشانی گلزارهای شهدا است و از ایثارگران، جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس و مدافع حرم در مراسم‌هایی تجلیل به عمل خواهد آمد و در روز هفتم مهرماه که به نام روز بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس است، اختصاص به گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا و دیگر شهیدان فرمانده است، در این روز نیز دسته‌های سینه‌زنی نیروهای مسلح در نمازهای جمعه سراسر کشور حضور خواهند یافت. 

وی در پایان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم، خاطرنشان کرد: فضاسازی شهرها در این ایام باید حال و هوای دفاع مقدسی و عاشورایی داشته باشد. ما در برنامه‌های این هفته به دنبال ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه هستیم. شهید حججی که نمونه بارز یک زندگی اسلامی و ایرانی است، پاسخی است به کسانی که سبک زندگی شهدا را مربوط به نسل گذشته می‌دانند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات