۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۲۶۴۴۱
فرمانده سپاه عاشورا: 

روحانیت بیشترین شهید را نسبت به اقشار دیگر جامعه داشته است

سردار کریمیان با بیان این‌که طلاب و روحانیان حضوری مؤثر در عرصه‌های رزمی و تبلیغی جنگ داشته‌اند، گفت: روحانیت بیشترین شهید را نسبت به اقشار دیگر جامعه داشته است.
کریمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ترتیب یافت، با بیان این‌که همه ملت ایران در عرصه دفاع از کیان کشور حضوری فعالانه داشته‌اند، اظهار داشت: این انقلاب ثمره خون بیش از 250 هزار شهید است.

وی با اشاره به این‌که مسؤولان نظام رسالت خطیری در حفظ و حراست از خون شهدا بر عهده دارند، تصریح کرد: می دانیم که ترجیح دادن منافع انقلاب به مصالح شخصی و سازمانی جرأت می‌‌خواهد و کار سختی است؛ با این حال مسؤولان خدمتگزار مردم هستند و بایستی حافظ خون شهدا باشند.

سردار کریمیان در ادامه با بیان این‌که طلاب و روحانیان حضوری مؤثر در عرصه‌های رزمی و تبلیغی جنگ داشته‌اند، گفت: روحانیت بیشترین شهید را نسبت به اقشار دیگر جامعه داشته است، با این حال آن‌گونه که باید جانفشانی این قشر فرهیخته در دوران جنگ تحمیلی بیان نشده است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: متأسفانه عده‌ای با غرض‌ورزی این‌گونه القاء می کنند که روحانیت نقش چندانی در زمان جنگ تحمیلی نداشته و آخوندها بیشتر جوانان را تحریک می کردند و به جنگ دشمن فرستادند، اما خود در عرصه نبرد حاضر نمی شدند، این درحالی ست روحانیت بیشترین شهید را نسبت به اقشار دیگر جامعه داشته است.

وی با اشاره به این‌که تعداد شهدای روحانی 6 برابر سایر اقشار است، گفت: اگر دیروز روحانیت در جبهه های نبرد توانست هم در عرصه تبلیغی و هم رزمی دین خود را به اسلام و کشور ادا کند، امروز نیز حوزه های علمیه در خط مقدم مقابله با القائات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارند.

سردار کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و اظهار داشت: شعار اصلی و محوری هفته دفاع مقدس «من انقلابی‌‌ام» انتخاب شده است و رژه‌‌ نیروهای مسلح مستقر در استان همزمان با 31 شهریور در شهرهای تبریز، مرند، مراغه و عجب‌‌شیر برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که همزمان با این هفته نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم‌‌ پایداری تبریز مطابق روال سال گذشته با حضور یگان‌های مختلف سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی برپا خواهد بود، گفت: در بخش رزمی نیروهای بسیجی و هنرمند عملیات والفجر مقدماتی را بازسازی خواهند کرد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که نمایشگاه در دو بخش عملیاتی و فرهنگی پذیرای عموم مردم خواهد بود، تصریح کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با رشادت‌ها و دلاورمردی رزمندگان در جنگ تحمیلی است، چراکه اعتقاد داریم هنوز بسیاری از سوژه‌ها و حقایق دوران هشت سال دفاع مقدس به صورت کامل بازگویی نشده است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات