۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۲۶۷۴۶
رئیس اداره اوقاف ناحیه ۱ مشهد:

زائران پاکستانی پیاده روی اربعین میهمان اداره اوقاف ناحیه یک مشهد خواهند بود

رییس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد گفت: بنابر دستور نماینده ولی فقیه مشهد، بحث تکریم و میزبانی از زائران پیاده روی اربعین کشور پاکستان که از مرز میرجاوه وارد کشور می شوند، به اداره اوقاف ناحیه۱ سپرده شده است و باید آن طور که شایسته است از آنها میزبانی کنیم.
نشست خبری اداره اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد ذاکری رئیس اداره اوقاف ناحیه ۱ مشهد، در نشست خبری که سه شنبه با موضوع سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد، گفت: همایش بزرگ شبرخوارگان حسینی برای ذکر عظمت ۶ماهه کربلا ۳۱شهریور ماه مصادف با اول محرم در۳۸بقعه استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین اجتماع عظیم لبیک یاحسین در چهارمین سال متوالی، با حضور دسته جات عزاداری در دوم محرم به پا می شود.

رئیس اداره اوقاف ناحیه ۱ مشهد اظهار داشت: ویژه برنامه احلی من العسل در روز چهارشنبه ۵مهرماه،ویژه نوجوانان با همکاری و مساعدت آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش با حضور پرشور نوجوانان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ذاکری از برگزاری برنامه رهروان زینبی با حضور زنان عاشورایی مشهد در پایانه معراج مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد:  اجتماع رهروان زینبی در سالروز ورود اسرا به کوفه و سخنرانی عظیم حضرت زینب(س) برگزار خواهد شد.
وی افزود: اداره اوقاف همیشه به عنوان حامی مساجد و هیئات مذهبی در راستای تکریم و بزرگداشت اهل بیت به ویژه کاروان کربلا انجام وظیفه می کند.

حجت الاسلام ذاکری اظهار داشت: امسال اداره اوقاف بالغ بر ۵ میلیارد و هشتصد میلیون ریال برای حمایت از ۵۰ مسجد و ۳میلیارد ریال برای کمک به برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه های حاشیه شهر پیش بینی کرده است.

رئیس اداره اوقاف ناحیه۱ مشهد اظهار داشت: حدود ۲میلیارد ریال در دهه آخر صفر، برای تامین و توزیع شربت در ایستگاه های ورودی مشهد و تامین پوشاک و غذای گرم برای تکریم زائران پیاده به سوی مشهد پیش بینی شده‌است.

حجت الاسلام ذاکری خاطر نشان کرد: بنابر دستور نماینده ولی فقیه مشهد، بحث تکریم و میزبانی از زائران پیاده روی اربعین کشور پاکستان که از مرز میرجاوه وارد کشور می شوند، به اداره اوقاف ناحیه۱ سپرده شده است و باید آن طور که شایسته است از آنها میزبانی کنیم./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات