۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۲۶۸۷۹
آذری جهرمی خبر داد؛

آمادگی وزارت ارتباطات برای اجرای طرح تخفیف ۵۰ درصدی اینترنت برای اصحاب رسانه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد طرح ۵۰ درصد تخفیف اینترنت برای اصحاب رسانه، گفت: چنانچه وزارت ارشاد این مسأله را برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها پیش‌بینی کند ما می‌توانیم این موضوع را رو به جلو ببریم.
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه برخی با دلال بازی برای فروش سیم‌ کارت‌های رند با مشترکین خود تماس می‌گیرند، اظهار داشت: اینگونه تماس‌ها از طرف اپراتورها نیست و به مردم توصیه می‌کنیم که اینگونه تماس‌ها را پاسخ ندهند. این کار از طرف نظام بازاریابی شخصی انجام می‌شود و ربطی به اپراتورها ندارد.

وی با اشاره به این مطلب که مشترکین برای دریافت شمارة‌ای خاص می‌توانند به سایت‌های اپراتورها مراجعه کنند و از این طریق اقدام به خرید شماره مورد نظر کنند، خاطرنشان کرد: بازاریاب‌ها از علاقه مردم استفاده می‌کنند و تماس می‌گیرند که مثلا ما از فلان اپراتور  هستیم و حتی سیم کارت را با قیمت بالا به  مشترکین می‌فروشند. حتی در مواردی سیم کارتی که ارسال شده، با شماره مورد نظر همخوانی نداشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأکید کرد: در این رابطه مردم هوشبار باشند تا با همکاری آنها ما بتوانیم این مشکل را رفع کنیم. ما این موضوع را با اپراتورها مطرح کرد‌ه‌ایم و در صدد هستیم که فاصله بین مردم و خدمات اپراتورها پر شود.

جهرمی یادآور شد: موضوع پیگیری ارتباطات مشکوک از سیم کارت های نامشخص  در حیطه کار وزارت ارتباطات نمی‌باشد، اما در این رابطه مردم می‌توانند موضوعات را به 195 اعلام کنند و ما نیز در حیطه کاری خود به اپراتورها سفارش می‌کنیم که چنانچه مردم در نحوه ارائه خدمات شکایتی داشته باشند به آنها رسیدگی نمایند.

وی در مورد کاهش هزینه استفاده دانشگاه‌ها از خدمات اینترنتی، افزود: براساس اعتقاد ما دانشگاه‌ ویترین فناوری اطلاعات و هر نوع سرویسی در کشورهای مختلف است، در واقع اگر در مورد دانشگاه‌های کشوری اطلاعات به دست آورید در اصل درباره اوضاع آن کشور می‌توانید قضاوت کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در مورد خدمات اینترنتی دانشگاه‌ها، بیان کرد: در کشور ما با پراکندگی دانشگاه‌های مختلف روبرو هستیم و از آنجایی که هرکدام از این دانشگاه‌ها مستقل اداره می‌شوند، از این رو برای نحوه دسترسی به اینترنت سعی کردند براساس سلیقه‌ها و مدل‌های مختلف این موضوع را عملیاتی کنند، بنابراین خدمات ارایه شده مطلوبیت لازم را ندارد.

جهرمی ادامه داد: در روزهای گذشته جلسه‌ای با رؤسای دانشگاه‌ها گذاشته شد تا این موضوع را حل کنیم، در ابتدای این جلسه موضوع ارزش سرویس فناوری اطلاعات برای مجموعه دانشگاهی و میزان فایده علمی آن بررسی شد، در نهایت تصمیم براین شد که با یک استاندارد و شرایط واحدی بتوانیم عمل کنیم و روسای دانشگاه‌ها سلایق را برای ارایه خدمات کم کنند.

وی ابراز داشت: ما به دانشگاه‌ها در دو قالب می‌توانیم کمک کنیم، ابتدا ارائه سرویس به دانشگاه‌ها که از طریق سازمان پژوهش های صنعتی زیر نظر وزارت علوم و براساس پروانه ما در وزارت ارتباطات انجام می‌شود، سپس برای تشویق کردن دانشگاه‌ها برای استفاده از این فضا خدمات را با 50 درصد تخفیف قرار داده‌ایم و چنانچه دانشگاه‌ها از طریق شبکه علمی به اینترنت متصل شوند می‌توانند از این تخفیف بهره ببرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در جلسه شورای مسؤولان وزارت ارتباطات موضوع اینترنت دانشگاهی مطرح شد، تصریح کرد: در این جلسه نیز مصوب شد مخابرات‌های سراسر کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری نیز مسؤولی را در این زمینه در شرکت‌های خود درباره شبکه علمی مشخص کرده تا اتصال و ارتباطات دانشگاه‌ها را عملیاتی نمایند.

جهرمی درباره فیلتر شدن یوتیوپ و توییتر نیز اضافه کرد: در مورد این موضوع باید به نتیجه برسیم و سپس در مورد آن حرف خواهم زد.

وی در مورد طرح 50 درصد تخفیف اینترنت برای اصحاب رسانه، گفت: چنانچه وزارت ارشاد این مسأله را برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها پیش‌بینی کند ما می‌توانیم این موضوع را رو به جلو ببریم، اگر در معاونت مطبوعاتی مکانیزم‌هایی برای این کار وجود داشته باشد و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شود می‌توان به آن فکر کرد./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات