۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۲۷۵۲۱
آیت الله خاتمی:

عربده کشی های ترامپ ناشی از شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عربده کشی های رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل را ناشی از شکست های پی در پی آنان در منطقه از جمهوری اسلامی دانست.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: شعار «لبیک یا حسین» تنها یک ذکر و شعار نیست و ما محرم را تنها مربوط به سال 1439 و کربلا را تنها یک  جرقه و جغرافیا نمی دانیم. بلکه آن را جریانی مستمر می دانیم که وقایع همانند آن را در روزگار کنونی به وضوح می بینیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» افزود: این جمله در هیچ کدام از روایات نقل شده از امام حسین(ع) موجود نیست اما روح حاکم بر تمام زیارت ها و سخنان ایشان ناظر به همین عبارت است.

وی اردوگاه حسینیان و یزیدیان را در عصر حاضر همچنان پابرجا دانست و خاطر نشان کرد: در عصر حاضر درست همانگونه که یزیدیان زمان امام حسین(ع) به صراحت وحی را منکر شدند و به جنگ با ایشان آمدند، پیروان آنان و لا مذهب ها نیز به جنگ با اسلام ناب محمدی(ص) برخواسته اند. معنی جمله «لبیک یا حسین» در این تقابل یعنی اینکه ببینیم در حال حاضر در کدام اردوگاه قرار داریم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا امروزه با تمام توانش به جنگ با تمامیت اسلام آمده است، گفت: اگر کسی می خواهد شمر و عمر سعد را یکجا ببیند باید نگاهی به هیئت حاکمه کنونی آمریکا بیاندازد. اسلام امروزه به فضل خدا در ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام قد برافراشته و اسلام حسینی 38 سال است که بر قلب های مردم حکومت می کند. عربده های ترامپ در سازمان ملل نشان از ضعف و ناکامی های این شمرهای زمان حال حاضر است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شکست آمریکا در تشکیل خاورمیانه بزرگ یا خاورمیانه جدید افزود: آمریکا با هدف تشکیل خاورمیانه بزرگ و جدید به دنبال این بود که در سه کشور لبنان، عراق و سوریه حکومت هایی همسو با خود و رژیم صهیونیستی بر سر کار بیاورد که در هر سه کشور با شکست کامل رو به رو شد. آنان از طریق عربستان به دنبال این بودند که در لبنان حکومتی بر سر کار بیاید که موافق با آنان باشد اما امروز همه شاهد حکومت کردن سید حسن نصر الله که خود را سرباز رهبر معظم انقلاب می داند بر قلب های مردم آن کشور هستیم. نخست وزیر لبنان می گوید: «اگر حزب الله در لبنان نبود، تمام لبنان تبدیل به موصل شده بود».

وی شکست آمریکا در سوریه و عراق را علی رغم جنایات وسیع و پرورش تروریسم در خاک این کشور ها، از پیروزی های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا در عراق با وجود دخالت نظامی و خرج میلیاردها دلار برای بر سر کار آمدن حکومتی همسو با خود ناکام ماند و امروزه نخست وزیر عراق صراحتا می گوید که جمهوری اسلامی از دوستان صمیمی ما است و ما سردار سلیمانی را به عنوان مستشار به عراق دعوت کردیم. این نقشه آمریکا در سوریه نیز علی رغم پنج سال جنایت و پرورش تروریسم در آن کشور با ناکامی مطلق رو به رو گشته است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه عربده های ترامپ در سازمان ملل ناشی از این شکست ها است، گفت: آنان در جواب این عربده ها باید بدانند که «لبیک یا حسین» یعنی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما با روحیه ای حسینی در برابر تمام توطئه های آنان خواهیم ایستاد. یزیدیان باید بدانند که اگر بخواهند به ایران اسلامی حمله کنند به تعبیر امام خمینی(ره) ملت ایران دندان های شان را در دهان شان خرد خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شنیده شدن ندای مظلومیت امام حسین(ع) در عصر کنونی افزود: ملت ایران به عنوان عزاداران حسینی بعد از 1378 سال از ظهر عاشورا با شعار«لبیک یا حسین» به فرزند هوشیار وشجاع امام حسین(ع) یعنی امام خامنه ای، پاسخ گوی ندای مظلومیت «هل من ناصر ینصرنی» ایشان هستند تا با این لبیک اهداف حاکمیت دین و اسلام را اجرا کنند. چرا که دغدغه این جماعت حسینی غیر از این نمی باشد.

وی با ذکر این نکته که ماموریت حاکمیت دینی صاف کردن جاده بهشت برای مردم است خاطر نشان کرد: حاکمیت دینی جاده بهشت را برای مردم صاف می کند و این نظر که حاکمیت دینی در برابر راهنمایی مردم به بهشت مسئولیتی ندارد و نباید داشته باشد خلاف نص صحیح قرآن است. قرآن در این رابطه می فرماید که یاران خدا وقتی به قدرت می رسند اقدام به نشر دین خدا می پردازند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید همگی واحد ها و اعضای جامعه اعم از خانواده و کارمند و مدیر و... در کار و امور خود عاشورایی باشند و در قبال دین احساس وظیفه کنند، گفت: «لبیک یا حسین» یعنی هر مسئولی باید آرمان سید الشهدا(ع) را دنبال کند. از امیرمؤمنان(ع) و امام حسین(ع) نقل شده است که ما به دنبال دنیا نیستیم اما می خواهیم دین را زنده کنیم و به شهر های اسلامی سامان بدهیم تا مظلومان در امان باشند و تمامی دغدغه ما جز حاکمیت ارزش های دینی نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معنای دیگر «لبیک یا حسین» افزود: معنای دیگر این جمله این است که یاران امام حسین(ع) محدود به 72 شهید سال 61 هجری نیستند و در طی قرون بودند و هستند و خواهند بود که یک نمونه متجلی شده آن را همگان در شهید حججی با صلابت مشاهده کردند. جوانان عاشورایی و بانوانی که به مانند حضرت زینب(س)  همیشه در صحنه هستند اعلام کرده اند که همه ما حججی هستیم و در هنگام نبرد در مصاف دشمن حماسه خواهیم آفرید. حتی نوجوانان هم در روز جنگ رزمنده میدان خواهند شد و همچون عمرو ابن جناده عمل خواهند کرد که در عین کم توانی در رکاب فرزند حضرت زهرا(س) و دفاع از حریم ایشان جنگید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر غیر قابل انکار بودن نقش بانوان در حماسه آفرینی های عاشورایی بیان داشت: بخش مهمی از نهضت امام حسین(ع) از عصر عاشورا آغاز شد که این بخش بر عهده امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود. سخنان با عظمت حضرت زینب(س) در برابر ابن زیاد و یزیدیان و پاسخ گویی ها و روشن گری های ایشان به گونه ای بود که تمامی آنان را مبهوت کرد و منجر به حماسه ای بزرگ شد. در روز حادثه بانوان ما زینب گونه به مصاف دشمن خواهند رفت.

وی جامعه ایرانی را سراپا کربلایی و عاشورایی دانست و خاطر نشان کرد: این لات های چاله میدان که در سازمان ملل برای جمهوری اسلامی ایران شاخ و شانه کشیدند باید بدانند که با جبهه کربلا در ایران مواجه اند و در این مواجهه این بار آنان هستند که از بین خواهند رفت و پرچم توحید در جهان برافراشته تر از قبل خواهد شد./861/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات