۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۲۷۷۸۳
سفیر عراق در ایران:

پیروزی جبهه مقاومت در سایه وحدت امت اسلامی رقم می خورد

سفیر عراق در ایران عاشورا و اربعین را تجلی وحدت اسلامی دانست و گفت: پیروزی جهان اسلام و جبهه مقاومت در سایه وحدت امت اسلامی رقم می خورد.
راجح الموسوی سفیر عراق در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سید راجح الموسوی سفیر عراق در ایران در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعة المصطفی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده اصول الدین برگزار شد عنوان کرد: ایران و قم با نام امام خمینی(ره) در هم آمیخته شده و حوزه های علمیه قم تبیین کننده اندیشه ولایی و معارف اسلامی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال دوری جوانان مسلمان کشورهای مختلف از خرافات، انحراف و افراط است.

سفیر عراق در ایران تصریح کرد: حضور پرشور و عاشقانه محبان اهل بیت (ع) در روز عاشورا و اربعین حسینی تجلی وحدت اسلامی است و امنیت عراق در محرم نشان دهنده عظمت این ماه الهی است در میان دوستان و دشمنان است.

وی حمایت ایران از عراق را رمز اصلی پیروزی بر تکفیر دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و حامی مردم عراق در مقابله با تکفیر و جریانات افراطی بوده است.

موسوی ادامه داد: امام خمینی(ره) با تأسی از دین اسلام بر حمایت از مستضعفان و مظلومان تأکید داشتند و امروز جمهوری اسلامی در کنار ملت مظلوم عراق قرار دارد.

وی تأکید کرد: دشمنان اسلام به دنبال گرفتن هویت اسلامی از جوانان هستند اما خدا را شاکریم که تمام دسیسه های دشمن شکست خورده و امروز نسل جوان ما بیش از هروقت دیگری دلبسته آرمانهای اسلامی هستند.

سفیر عراق در ایران ابراز کرد: پیروزی جهان اسلام و جبهه مقاومت در سایه وحدت امت اسلامی است و امروز وحدت ملت ایران و عراق سبب شده تا جریان افراطی و تکفیر به پایان خط برسد.

وی افزود: پیروزی های بزرگ اسلام در عرصه های مختلف فکری و گفتمانی در سایه تربیت متخصصان اسلامی در حوزه های مختلف علمی رقم می خورد و جامعة المصطفی این کار را به خوبی انجام داده است.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای بیش از 3 میلیون نفر روادید صادر شده است و شهر کربلا علیرغم کوچک بودن وسعت خود، پذیرای ده ها میلون نفر از رائران اربعین خواهد بود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات