۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۲۸۵۲۹

گزارشی از شور محرم حسینی و عزاداری شیعیان انقلابی کشمیر

باوجود سختگیری‌های فراوان ارتش هند بر مردم مظلوم کشمیری، شیعیان انقلابی این کشمیری به خیابان‌ها آمده و به عزاداری پرداختند.
پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست عزادارای کشمیری

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها نفر از شیعیان انقلابی کشمیر در سرینگر به خیابانها آمده و همزمان با ایام حزن و عزای محرم الحرام به عزاداری پرداختند.

گزارش‌ها حاکی است عزاداران کشمیری پرچم ایران را نیز به همراه داشتند تا علاقه و محبت خود به انقلاب اسلامی را نشان داده و از مواضع رهبر معظم انقلاب دفاع کنند.

گفتنی است دسته‌های عزاداری کشمیریان در حالی تشکیل می شود که ارتش هند با حضور گسترده خود اجازه هیچ‌گونه اجتماعی را به مردم کشمیر نمی‌دهد.

شیعیان کشمیری تاکید کردند که سختگیری‌های ارتش هند نمی‌تواند مانع برگزاری مراسم عزای حسینی شود و با وجود موانع فراوان آنها دست از برپایی دسته‌های عزاداری برنخواهند داشت.

در این مراسم عزاداران با تاسی به جمله «هیهات منا الذله» حضرت سیدالشهدا (ع)، علیه مستکبران جهانی ازجمله آمریکا و انگلیس و دشمنان ولایت فقیه شعار سر دادند.

هند سال‌هاست بخش وسیعی از کشمیر را اشغال کرده و طی سه دهه 68 هزار مسلمان کشمیری را به شهادت رسانده است.

علیرغم بسته شدن اینترنت و ایجاد محدودیت‌های مختلف در منطقه اشغالی کشمیر از سوی دولت و ارتش، آزادیخواهان کشمیری دست از فعالیت برنداشته و بطور مستمر علیه هند تظاهرات و راهپیمایی می‌کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات