۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۲۸۵۳۴

همایش احلی من العسل در ارومیه برگزار شد

همایش بزرگ احلی من العسل با شرکت دو هزار نفر از نوجوانان شهرستان ارومیه در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.
همایش احلی من العسل در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش احلی من العسل امروز، ششم محرم همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از دو هزار نفر از نوجوانان شهرستان ارومیه در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسؤولان استان و شهرستان برگزار شد، نوجوانان عاشورایی به یاد حضرت قاسم بن حسن (ع) و  با پیروی ازشهدای نوجوان کربلا و شهدای دانش آموز دفاع مقدس و مقاومت گردهم آمدند و با لبیک یا حسین و هیهات من الضله به عزاداری پرداختند.

قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری شهدای کربلا، گفت: مکتب کربلا و مدرسه عاشورا، روح تاریخ است.

وی با بیان اینکه کربلا با انتخاب های الهی و مقدس هر لحظه در زندگی ما جاری است، خاطرنشان کرد: نام و یاد حسین(ع) باید در دل و جان ما جاری باشد و رفتار و منش حسینی و عاشورایی داشته باشیم.

قاسمی نوجوانان را به درس آموزی از مکتب و قیام عاشورا توصیه کرد و افزود: حفظ حرمت و ادب بیشترین چیزی است که در کربلا به چشم می خورد که باید نوجوانان ما برای رعایت آنها تلاش کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر و احیاء دین از جمله اهداف قیام امام حسین (ع) بود که اقامه نماز اول وقت در روز عاشورا نیز برای تأکید بر اهمیت عمل به فرایض دینی و امر به معروف بود.

قاسمی در پایان گفت:  همایش احلی من العسل امروز در تمام مدارس و حسینیه های استان با شرکت دانش آموزان برگزار شد.

حجت الاسلام رضی قریشی، استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به این که ما در زندگی باید با خداوند معامله کنیم چرا که رمز موفقیت در زندگی است گفت: علم آموزی، احترام به والدین و تلاش در حوزه های مختلف زندگی یکی از ضروریات سعادت دنیوی و اخروی است.

براساس این گزارش، همایش احلی من العسل از ویژه برنامه های طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی است که همزمان با مدارس و مصلی ها امروز در زیارتگاه حضرت عباس میاندوآب، امامزاده نظام آباد نقده، تکیه گاه حضرت عباس چایپاره، امامزاده سید محمد اهرنجان سلماس، امامزاده سید بهلول و بقعه شیخ نوایی خوی و همچنین امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد.

عبارت «احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع(در جواب این که «مرگ در نزد تو چگونه است» و این نوجوان 13 ساله با عبارت «مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است» نام گذاری شده است./936/پ202/ب1

ارسال نظرات