۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۲۸۵۸۱

برگزاری همایشی با موضوع قیام امام حسین در فیلیپین

با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همایشی با موضوع قیام امام حسین (ع) در فیلیپین برگزار می شود.
تجمع لبیک یا حسین

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش و مسابقه مقاله نویسی در خصوص قیام امام حسین(ع) با حضور دانشجویان و دانش آموزان فیلیپینی مسلمان و غیر مسلمان در مانیل پایتخت این کشور برگزار شد.

محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپینن در این باره اعلام کرد: امسال برخلاف سالهای گذشته که سمینار عاشورا در دهه اول محرم در فیلیپین از سوی این رایزنی برگزار می شد، اقدام به برپایی همایش و مسابقه مقاله نویسی و دیگر رشته ها میان قشر جوان فیلیپینی ( دانشجویان و دانش آموزان) شد.

وی افزود: برنامه مزبور با همکاری انجمن دوستی ایران و فیلیپین، دانشگاه دولتی فیلیپین (UP ) و انجمن اسلامی دانشجویان، کالج بین المللی المصطفی شعبه مانیل هماهنگ و بین دانشجویان اطلاع رسانی شد.

جعفری ملک خاطرنشان ساخت: دانشجویان دانشکده مطالعات آسیایی دانشگاه دولتی یاد شده و کالج مزبور بیشترین تعداد شرکت کننده در این مسابقه را داشتند و علاوه براینها دانشجویان دانشگاه های NEUو CEU هم در این رقابت حاضر شدند .

وی گفت: خوشنویسی، نقاشی، نقاشی -خط، مقاله نویسی، خطابه (سخنرانی) که هر دانشجو به مدت پنج دقیقه در خصوص امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا یا قیام عاشورا و کربلا سخنرانی کردند.

رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین افزود: مسابقات یاد شده در هر بخش سه برنده خواهد داشت وبا توجه به اینکه دانشجویان مسیحی (غیرمسلمان) هم در این رقابت مشارکت کردند.

به گفته وی،پس از بررسی های لازم، تا دو هفته آینده به سه نفر برتر در هریک از رشته ها جوایز طی مراسم رسمی اهدا خواهد شد.

جعفری ملک گفت: مسابقات در بخش نقاشی و خوشنویسی در دو مرحله پیش بینی شده، یک گروه نقاشی هایی که از قبل تهیه شده و نیز نقاشی در محل مسابقه، همچنین در بخش خوشنویسی برای دانشجویان مسیحی که با خوشنویسی ایرانی (اسلامی) آشنایی نداشتند، یک کارگاه فشرده با حضور خانم تقوی بانوی استاد ایرانی مقیم فیلیپین برگزار شد.

وی افزود: دانشجویان مسیحی حاضر در این بخش با الهام گرفتن از کتیبه ها و الواح پیرامونی یک خط نوشتند و یک پوستر طراحی و اجرا کردند که تابلو نقاشی شد و در واقع مزین به نام مبارک امام حسین علیه السلام است.

به گفته جعفری ملک سه نفر از دانشجویان مسیحی شرکت کننده در این بخش هم بطور جداگانه جایزه دریافت کردند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات