۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۲۸۸۳۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

شهید حججی تربیت یافته مکتب سرخ حسینی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران شهید حججی را فرزندی عاشورایی در فضای انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: شهید حججی تربیت یافته در مکتب سرخ عاشورایی ابا عبدالله الحسین(ع) بود و خداوند او را آیه و نشانه ای از عزت و پایداری انقلاب اسلامی در سراسر عالم نشان داد.
مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در مراسم عزاداری حسینی در جمع کارکنان این اداره کل با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، گفت: محافل عزای سیدالشهدا(ع) محفلی برای تربیت نسل عاشورایی و بیدار در مقابل استکبار، فساد و انحراف در جامعه اسلامی است.

وی افزود: در طول تاریخ فرزندانی عاشورایی از همین محافل عزای حسینی تربیت شده اند که هر یک با حماسه سازی خود منشأ توجه و تحول در جامعه شدند و به عینه کربلا را در مسیر تاریخی خود امتداد بخشیدند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران شهدای دفاع مقدس را یکی از نمونه های برجسته تربیت عاشورایی بیان کرد و اظهار داشت: اگر الگوی شهادت پذیری و فداکاری برای دین از سوی رزمندگان ما از واقعه کربلا نبود، شاهد حماسه بزرگی مانند مقاومت و پیروزی در دفاع مقدس نبودیم.

وی شهدای مدافع حرم را نمونه دیگری از نمایش فرزندان عاشورایی و تربیت یافتگان مکتب حسینی بیان کرد و ادامه داد: حماسه بزرگ رزمندگان جبهه مقاومت از کشورهای مختلف در برابر عناصر ملحد تکفیری صهیونیستی در عراق و سوریه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) تاثیر پذیرفته از حماسه کربلا است.

حجت الاسلام شکریان شهید حججی را فرزند عاشورایی در فضای انقلاب اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: شهید محسن حججی تربیت یافته در مکتب عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع) بود و خداوند او را آیه و نشانه ای از عزت و پایداری فرزندان روح الله در سراسر عالم نشان داد.

وی ادامه داد: عزت ما از فداکاری و ایثار شهدایی مانند شهید حججی است و باید قدردان این حماسه آفرینان باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه به تشییع باشکوه شهید حججی در مشهد، تهران، اصفهان و نجف آباد اشاره و با تقدیر از حضور تاریخی مردم در این مراسم، گفت: بصیرت شهید حججی موجب عزت و سرافرازی ایران اسلامی را فراهم کرد و حقانیت جبهه مقاومت را در سراسر دنیا نشان داد و جوانان ایران اسلامی باید از این شهید گرانقدر و همه شهدای ایران اسلامی به ویژه شهدای عزیز مدافع حرم الگو بگیرند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران حفظ انقلاب اسلامی را در گرو زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی با تاسی از فرهنگ عاشورایی حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش و با ایثارگری های جوانان برومند و عزت آفرینی چون شهید محسن حججی و دیگر شهدای مدافع حرم در جهان عزت و احترام ویژه ای یافته است.

وی با تاکید بر شناسایی و بهره گیری از ظرفیت تبلغی ماه محرم در جهت اصلاح فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: باید از ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی ایام عزاداری و سوگواری ماه محرم بیشترین بهره را در جهت بصیرت افزایی و آگاهی بخشی بگیریم و در این بین مبلغان دینی باید محوریت فعالیت های فرهنگی را در محیط خود داشته باشند.

حجت الاسلام شکریان تاکید کرد: شبکه گسترده و بزرگ تبلیغی روحانیت و حوزه های علمیه سراسر کشور باید با همتی مضاعف با نشر معارف اسلامی، دفاعی فرهنگی و عملی را از حریم اسلام و اهل بیت (ع) کار بندند.

وی با اشاره به اعزام هزار و ۸۳۸ مبلغ دینی از سوی این اداره کل در ماه محرم امسال، خاطرنشان کرد: در بین مبلغان اعزامی امسال از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، 1250 نفر از روحانیان بومی استان و ۵۸۰ نفر هم از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم به محافل حسینی شهرهای مازندران اعزام شدند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات