۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۲۸۸۵۳
امام جمعه بابلکنار:

عاشورا مکتبی انسان ساز و نسخه حیات بخش برای جامعه بشری است

امام جمعه بابلکنار با بیان این مطلب که جامعه ما نیاز به فرهنگ عاشورا دارد، گفت: عاشورا تنها یک واقعه تاریخ و داستانی از تشنگی و حماسه نیست بلکه یک مکتب انسان ساز و نسخه حیات بخش درمانی برای جامعه بشری است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امشب در مراسم عزاداری حسینی در شهر مرزیکلا با اشاره به هدف سیدالشهدا(ع) از قیام عاشورا، گفت: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد تا جامعه را به اهمیت این دو فریضه الهی جلب کند.

وی افزود: اگر جامعه قبل از قیام حسینی امر به معروف و نهی از منکر را جدی می گرفتند و مانع گسترش فساد در بیان حاکمان جامعه می شدند، شاهد انحراف های بزرگ در بین امت اسلامی نبودیم تا سیدالشهدا(ع) مجبور به قیام خونین شود.

استاد حوزه علمیه انحراف مدیران را از مظاهر تباهی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران و مسؤولان جامعه باید همواره خود را در معرض نقد و رصد مردم ببینند و اگر بی تفاوتی در جامعه حاکم شود، شاهد مدیرانی فاسد، ظالم و رفتاری مغایر با اسلام خواهیم بود.

وی ادامه داد:  اگر افراد جامعه به ویژه متدینین جلوی فساد را نگیرند، فساد در همه جامعه فراگیر می شود و تباهی کامل سراسر جامعه آلوده می کند.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به عناصر موثر و مهم در قیام عاشورا، تصریح کرد: عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید به عنوان حاکم فاسد، اجرای امر به معروف و نهی از منکر برای بیداری جامعه سه عنصر مهم در قیام حسینی بود.

 وی با اظهار تاسف از خالی شدن برخی از محافل عزاداری از موعظه ها و پیام های تبلیغی، گفت: برخی در ایام محرم تنها به دادن شام و سینه زنی مختصر اکتفا می کنند اما متاسفانه از بیان اهداف قیام امام حسین (ع) و فلسفه نهضت عاشورا هیچ سخنی به میان آورده نمی شود.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با بیان این مطلب که جامعه ما نیاز به فرهنگ عاشورا دارد، خاطرنشان کرد: عاشورا تنها یک واقعه تاریخ و داستانی از تشنگی و حماسه نیست بلکه یک مکتب انسان ساز و نسخه حیات بخش درمانی برای جامعه بشری است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از نکاه اسلام یک وظیفه همگانی است و نباید عده ای از عدم اطلاع از مراتب آن از اجرای آن شانی خاله کنند.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به تلاش استکبار به ویژه آمریکا برای نشاندن تغییر انقلاب از طریق نشاندن مسؤولان غیر انقلابی در کشور، تاکید کرد: اگر عناصر غیر انقلابی، فرصت طلبان غرب زده و روشن فکران غرب ما آب بر سر قدرت باشند، نمی گذارند یک ذره از فرهنگ انقلاب در جامعه باقی بماند.

وی ادامه داد: تمام اقدامات دشمن برای مرعوب کردن و عقب نشستن نیروهای انقلاب از صحنه کشور است و از ابزارهایی مانند فضای مجازی و مبلغان دهان به مهر استفاده می کنند.

امام جمعه بابلکنار خاطرنشان کرد: توجه به آرمان های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم نشان می دهد که عنصری انقلابی و مومن می تواند حرکتی عزتمندانه را در سطح جهانی رقم بزند.

وی با بیان این مطلب که دشمنان به دنبال غلبه بر فضای فکری جوانان کشور هستند، گفت: یاد شهدا قلب را جلا و اکسیر نجات جامعه است که نمونه عینی آن شهید بزرگوار حججی است که هم با شهادت و هم در زمان بازگشت پیکر مطهرش فضای جامعه ما را دگرگون کرد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات