۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۲۸۸۹۷
آیت الله جاودان:

عزاداری امام حسین بهترین وسیله برای تقرب الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دهه اول محرم بهترین وسیله برای تقرب به خداوند متعال است، گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) اعظم قربات است.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه مرحوم شیخ مرتضی زاهد، گفت: مسلمانان در طول سال با سه دوره زمانی بسیار پرارزش روبرو می‌شوند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، دهه نخست ماه ذی الحجه و دهه اول محرم از زمان‌های بسیار ناب و با ارزش به شمار می‌رود. ارزش این سه دوره در آن است که وسایل تقرب به خدا در این ایام بیشتر فراهم است.

آیت‌الله جاودان با اشاره به اینکه عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) در دهه اول محرم بهترین فرصت برای قرب الی الله است، ابراز کرد: اگر کسی در این دهه درست گریه کند، شاید از ماه رمضان بیشتر به خدا تقرب یابد بنابراین این دهه را قدر بدانیم. حداقل کار ممکن حضور در مجالس روضه و گوش دادن و بکاء بر مصائب اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در برخی رساله‌ها عزاداری برامام حسین(ع) را اعظم قربات بیان شده، گفت: عزاداری برامام حسین(ع) بزرگترین وسیله تقرب به خدا است که باید با دیگر وسایل تقرب مانند نماز اول وقت تقویت شود.

وی با تاکید براینکه اهل بیت(ع) صراط هستند، عنوان کرد: انسان اگر از تمام وسائل تقرب استفاده کند می‌تواند در صراط گام بردارد و اهل بیت(ع) خودشان صراط هستند چرا که آنان مستحکم‌ترین و برترین راه و دین مجسم هستند بنابراین نتیجۀ گام برداشتن در صراط همراهی و هم‌درجۀ بودن با امام و حضور در بهشت است.

آیت‌الله جاودان قرب به خداوند متعال را سراسر لذت‌ بیان کرد و گفت: اگر قرب به خدا حاصل شود انسان لذت‌هایی می‌برد که با لذت‌های این دنیا قابل قیاس نیست اگر فقط از این زمین چند قدم بالاتر برویم، چیزهایی درک می‌کنیم که بر روی زمین اصلا قابل تصور نیست چه برسد به اینکه به بهشت برسیم./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات