۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۵۲۸۹۹۶
آیت الله حسینی قزوینی:

وهابیت تکفیری با تمام توان به میدان آمده تا نور عزای حسینی را خاموش کند

رییس شبکه جهانی ولایت گفت: امروز وهابیت تکفیری با تمام توان به میدان آمدند تا نور امام حسین(ع) و عزای ایشان را خاموش کنند.
قزوینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی رییس شبکه جهانی ولایت در برنامه کیمیای محبت که به صورت زنده از کربلای معلا و از شبکه دوم سیما پخش شد، با اشاره به تبعیت و اطاعت پذیری حضرت عباس از امام حسین(ع) گفت: حضرت عباس جایگاهی دارد که شاید عقل انسان به آن نرسد.

وی افزود:حضرت ابوالفضل باب الحسین(ع) است، عنایت امیرمؤمنان به حضرت عباس به صورت ویژه بوده است، بعد از شهادت حضرت زهرا(س) امیرمؤمنان سؤال کردند که از میان قبایل کدام یک از آن ها فرزندان شجاع و رشید دارند تا از آن همسر انتخاب کنم و فرزند رشید برای کربلای حسین داشته باشم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خون، اخلاق، تربیت، شجاعت و غیرت علی(ع) در وجود حضرت عباس قرار دارد، اظهار داشت: مگر می شود کسی که در دامن علی(ع) و ام البنین تربیت شده باشد اما همانند حضرت عباس نباشد.

وی ادامه داد: نام ام البنین فاطمه بود اما اولین درخواستی که از امیرمؤمنان داشت این بود که او را فاطمه صدا نکنند چون فرزندان حضرت زهرا(س) یاد مادر خود می افتند، چنین خانمی فرزندی تربیت می کند که در کربلا پناهگاه اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) است.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که شجاعت قمر بنی هاشم در جنگ صفین هم نمایان بود، ابراز داشت: وقتی ایشان در این جنگ به اذن پدر بزرگوارش وارد میدان شد به گونه ای دشمنان را تار و مار کرد که همه مبهوت مانده بودند.

وی عنوان کرد: وقتی شمر خبیث برای حضرت عباس امان نامه می آورد، حضرت به شدت با او برخورد می کند و می فرماید چگونه می شود که من در امان قرار گیرم و فرزند حضرت زهرا(س) در امان نباشد، از این بزرگوار  با تربیت علوی چیزی غیر از این هم انتظار نمی رود.

رییس شبکه جهانی ولایت با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای کم فروغ کردن مجالس عزاداری خاطرنشان کرد: امروز وهابیت تکفیری با تمام توان به میدان آمدند تا نور امام حسین(ع) و عزای ایشان را خاموش کنند اما الحمدلله هرسال عزاداری ها و گریه ها برای سیدالشهدا باشکوه تر برگزار می شود.

وی اضافه کرد: وقتی حضرت آدم برای توبه در درگاه الهی نام مبارک 5 تن را می برد زمانی که به نام سیدالشهدا می رسد اشک می ریزد و سؤال می کند که سر این اشک چیست که پاسخ می شود حسین(ع) از فرزندان تو در کربلا با لب عطشان شهید خواهد شد و یاوری ندارد.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که نخستین روضه خوان امام حسین(ع) خداوند متعال و اولین عزادار ایشان حضرت آدم و حوا هستند، گفت: درباره حضرت نوح و دیگر انبیا در روایات آمده که برای امام حسین(ع) اشک ریختند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات