۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۲۹۰۷۸
امام جمعه بابل:

حضرت ابوالفضل الگوی ولایتمداری و وفاداری در طول تاریخ است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که حضرت ابوالفضل(ع) الگوی ولایتمداری و وفاداری در طول تاریخ است، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) تربیت شده دامن مادری بود که رضای الهی را در رضای اهل بیت(ع) می دانست و این بصیرت و ولایتمداری علمدار کربلا از این نوع تربیت نشات می گیرد.
تجمع عزاداران بابل تجمع عزاداران بابل تجمع عزاداران بابل تجمع عزاداران بابل تجمع عزاداران بابل تجمع عزاداران بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در تجمع عظیم عزاداران حسینی بابل با تسلیت تاسوعای حسینی، گفت: روز تاسوعا روز آغاز حزن و غم اهل بیت(ع) و تکمیل محاصره آنان از سوی خیل عظیم دشمن است.

وی افزود: در حالی که در سپاه دشمن صدای هلهله و شادی برپا بود و  سعی داشتند تا با ایجاد ترس در میان زنان و کودکان اهل بیت(ع) روحیه آنان را بشکنند اما وجود سربازان و یاران وفاداری مانند حضرت ابوالفضل(ع) آرامش و سکینه را در میان اهل حرم فراهم ساخت.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که حضرت ابوالفضل(ع) الگوی ولایتمداری و وفاداری در طول تاریخ است، تصریح کرد: حضرت ابوالفضل(ع) تربیت شده دامن مادری بود که رضای الهی را در رضای اهل بیت(ع) می دانست و خود را سپر امام خود می ساخت.

وی ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) یک مفسر برجسته قرآن، انسانی رزم آور و پهلوان  بود که هم در وادی کلام و هم در وادی عمل، خداوند او را از نعمت بصیرت بسیار بالا برخوردار ساخته بود و به حق با شهادت جانسوزش ولایتمداری خود به اثبات رسانید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر این نکته که امام زمان(عج) یارانی مانند حضرت ابوالفضل(ع) برای ظهور نیازمند است، گفت: افرادی که دوست دارند در زمره یاران نزدیک و مقدمه ساز برای ظهور امام عصر(عج) قرار بگیرند، از الگویی مانند حضرت ابوالفضل(ع) استفاده کنند و خود را با شخصیت نورانی ایشان تطبیق بدهند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تقدیر از حضور پرشور مردم در این تجمع بسیار بزرگ، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با گذشت هر سال تجمع روز تاسوعای حسینی شهرستان بابل پرشورتر و باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود و تجمع بزرگ عزاداری حسینی در دارالمومنین بابل در حال نهادینه شدن است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س)، تاکید کرد: تجمع بزرگ عزاداران عظمت تشیع را نشان می دهد و موجب همبستگی و قدرت در میان محبان اهل بیت(ع) می شود.

وی ضمن اشاره به پیشینه مذهبی مردم مازندران و برپایی محافل عزای حسینی، افزود: مازندران به دیار علویان و محبان اهل بیت(ع) شناخته می شود و در جای جای این استان مراکزی مانند تکایا، حسینیه ها، سقاتالارها، زینبیه ها و مهدیه ها برای ارج گذاردن به مقام شامخ اهل بیت(ع) ساخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با توصیه بر توجه به اعمال شب عاشورا در کنار برپایی مراسم عزای حسینی، گفت: خوب است محبان سیدالشهدا(ع) به یاد برپایی نماز و مناجات آن حضرت و یاران باوفایشان در شب عاشورا، نمازهای مستحبی برپا دارند تا عبادت خود را به عبادت ایشان متصل کنند.

وی ادامه داد: ما نیازمند نگاه ویژه سیدالشهدا(ع) به جامعه هستیم تا جامعه ما حسینی و زینبی تربیت شود که این مساله رمز بقا و صلابت ما در طول تاریخ خواهد بود.

گفتنی است؛ این تجمع که با حضور هزاران عزادار در روز تاسوعای حسینی از امام زاده قاسم تا مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، به صورت مستقیم از شبکه های سراسری صدا و سیما پخش گردید./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات