۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۲۹۱۳۶
استاد حوزه علمیه قم:

عظمت و شکوه عزای اباعبدالله دشمنان را ناامید و کور می کند

کارشناس شبکه ولایت گفت: به برکت سیدالشهدا هر روز مجالس عزاداری برای حضرت پررنگ تر می شود و این گسترش عزاداری ها در ایام عزای آل الله دشمنان را ناامید و کور می کند.
حجت الاسلام ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در شب عاشورای حسینی در برنامه کوی محبت که به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلا و شبکه دوم سیما برگزار شد، با اشاره به شخصیت و جایگاه ویژه حضرت عباس(ع) گفت: در روز عاشورا زمانی که حضرت عباس بین دشمنان گرفتار شدند رجزی بسیار محکم خواندند.

وی افزود: ایشان در این رجز فرمودند بعد از حسین(ع) من لحظه ای نمی توانم زندگی کنم، امام صادق(ع) فرمود هر اندازه انسان در وجود خود به ما محبت داشته باشد ما همان مقدار بلکه بیشتر به تو محبت خواهیم کرد، قمر منیر بنی هاشم برای تشنگی امامش جان خود را فدا کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت اباالفضل نهایت ایثارگری و فداکاری را داشتند، اظهار داشت: حضرت هرچه داشت را فدای امام زمان خود سیدالشهدا کرد و در این مسیر چیزی کم نگذاشت، خداوند متعال به صورت تکوینی زندگی امام حسین(ع) و حضرت عباس را از زمان تولد شبیه هم قرار داده است.

وی ادامه داد: ام البنین فررزندی رشید و فداکار داشتند که خود را فدای امام حسین(ع) کرد، وقتی حضرت عباس متولد شد امیرمؤمنان شروع به گریه کرد و فرمود لحظاتی را در کنار علقمه می بینم که این فرزندم فدای سیدالشهدا می شود.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با بیان این که قمر منیر بنی هاشم هیچ گاه کاری نکرد که از ارادتش به سیدالشهدا کم شود، ابراز داشت: ایشان تا آخرین لحظه مبارزه کرد که مبادا علم پایین بیفتد و تمام تلاش خود را کرد تا به وعده خود وفا کند و آب بیاورد اما دشمن تیر را به مشک زد و امید ایشان را ناامید کرد.

وی عنوان کرد: امشب شب وداع سیدالشهدا با اصحاب است، امشب جدای از محبت هایی که به اصحاب داشتند، روضه 4 مصیبت کربلا را خواندند، حضرت به اصحاب فرمودند همه شما فردا به شهادت می رسید و از بهترین و باوفاداترین اصحاب هستید، یکی از روضه های سیدالشهدا در شب عاشورا روضه قاسم بن الحسن است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا اعلام کردند که فردا طفل شیرخواره علی اصغر را به شهادت می رسانند، ایشان فرمود که روز عاشورا عطش به اندازه ای زیاد می شود که در خیمه ها آبی نیست که طفل را سیراب کنند.

وی اضافه کرد: خود سیدالشهدا فرمودند که کار به جایی می رسد که خیمه ها را به آتش می کشند و زمانی می رسد که من باید به میدان بروم و آن چه که خدا بخواهد محقق می شود، ایشان روضه را سر بسته فرمودند چرا که قلب حضرت زینب(س) توان نداشت، وقتی حضرت این مطالب را فرمودند همه شروع به گریه کردند، مصیبت این شب ها بسیار سخت است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: باید از روش هایی که قدما به ما آموزش دادند استفاده کنیم، به برکت سیدالشهدا هر روز مجالس عزاداری برای حضرت پررنگ تر می شود و این گسترش عزاداری ها در ایام عزای آل الله دشمنان را ناامید و کور می کند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات