۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۲۹۲۵۹
عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی:

برای هدایت گناهکاران نه ناامید باشیم و نه عجله کنیم

حجت الاسلام نظافت با تأکید براینکه باید نسبت به گناهکاران به ویژه جوانان نگاه منصفانه و مهربانانه داشت، گفت: از اشتباهات ما در برخورد با این افراد، ناامیدی و عدم توجه به نکات مثبت آنان است، همچنین برای جذبشان عجله داریم در حالی که تربیت یار برای امام زمان(عج) کار سختی است و حلم و شرح صدر می طلبد.
نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، استاد حوزه علمیه خراسان، شب گذشته  در مراسم سوگواری دهه اول محرم در حسینیه هنر گفت: نیروهای ارزشی در زمینه جذب حداکثری دچار ضعف هستند وآنگونه که باید اهمیت نمی دهند در حالی که باید با نیروهای خاکستری جامعه منصفانه تر ومهربانانه تر برخورد شود.

وی افزود: انصاف به معنای درک طرف مقابل است و انسان گاهی عامدانه و گاه ناآگاهانه و از سر جهل دچار بی انصافی می شود اعم از روابط میان همسران، والدین و فرزندان و مردم ومسؤولان.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما در روابط خود دچار مشکل عدم تفاهم و فهم صحیح از یکدیگر هستیم، تصریح کرد: مطابق احادیث، اگر کسی را سرزنش کنیم نمی میریم مگر آنکه به مشکل او مبتلا شویم بنابراین به جای توهین یا سرزنش باید به گناهکاران به ویژه جوانان که به معنای واقعی، یتیم هستند، نگاه منصفانه و مهربانانه داشت.

حجت الاسلام نظافت ادامه داد: از اشتباهات ما در برخورد با این افراد، ناامیدی و عدم توجه به نکات مثبت آنان است. همچنین برای جذبشان عجله داریم در حالی که تربیت یار برای امام زمان(عج) کار سختی است و حلم و شرح صدر می طلبد.

وی با اشاره به اینکه شیطان هم برای به فساد کشاندن جوانن عجله ندارد و گام به گام پیش می رود، افزود: در روایت آمده است سهم مسلمانان از ایمان یکسان نیست و کسانی که سهم بیشتری دارند حق ندارند در برخورد با کسانی که سهم کمتری دارند، توان خود را تحمیل کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی با اشاره به اینکه ظواهر مذهبی اگر ریشه در اعتقاد و تفکر انسان نداشته باشد ارزشی ندارد، گفت: کار نیروهای فرهنگی با نیورهای نظامی متفاوت است؛ با بگیر و ببند نمی شود کار فرهنگی کرد.

حجت الاسلام نظافت ادامه داد: لذت پرستی چه شهوانی باشد چه معنوی، مذموم است؛ لذت پرستی معنوی یعنی به خاطر لذت، تکلیف را زیر پا بگذاریم. تجربه جنگ تحمیلی نشان داد همه جوان ها امکان علی اکبرشدن را دارند و ما برای کوتاهی هایمان در حق آنان باید توبه کنیم./930/پ۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات