۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۲۹۴۲۵
استاد حوزه علمیه قم:

راه نجات جوانان از دام انحرافات حضور در هیأت های عزاداری است

حجت الاسلام حسینی هاشمی با اشاره به این که امام خمینی(ره) فرمودند «هنر دمیدن روح تعهد است در انسان» ابراز داشت: درون هنرمند هرچه نورانی تر باشد، اثری که خلق می کند هم نورانی تر و اثربخش تر است.
عزاداری روز عاشورای حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمعزالدین حسینی هاشمی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که از سوی هیأت هنر و رسانه قم در ساختمان مفید واقع در بلوار الغدیر برگزار شد، با اشاره به اینکه هنر اقسام مختلفی دارد، گفت: یک قسم از هنر تنها به دنیا توجه دارد؛ این توجه از آن دسته است که همه چیز را مستقل از وجود خدا می داند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر انسان هر موضوعی را مستقل از حقیقت هستی مورد توجه قرار دهد به یقین به سوی ظلمت و تاریکی سوق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اگر انسان به معنویت توجه نداشته باشد، طبیعت به آرامی در جان او نفوذ کرده و او را مجذوب قدرت و ثروت می کند؛ حادثه دوم خرداد و بسیاری از انحرافات دیگر در جامعه ناشی از همین بی توجهی ها است.

حجت الاسلام حسینی هاشمی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری بودند و هستند که به فکر اصلاح جامعه و مردم اند، اما ذره ای به فکر اصلاح خودشان نیستند و اصلاً در خود هیچ عیب و نقصی نمی بینند؛ این رفتار بسیار خطرآفرین است.

کشور ایران یک ابر قدرت فرهنگی است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آمریکا در ظاهر ابرقدرت جهان است، ابراز داشت: علت اینکه این کشور به ظاهر قدرتمند نسبت به انقلاب اسلامی به این اندازه در تب و تاب است و از وجود آن احساس خطر می کند، این است که به خوبی می داند کشور ایران یک ابر قدرت فرهنگی است.

وی عنوان کرد: محمد حنیف از رهبران حزب مارکسیست و از فعالان انجمن سیاهان آمریکا بود، او گفت «پس از مدتی از اینکه می پنداشتم دنیا بدون هدف است خسته شدم و پاسخی هم برای شبهات خود پیدا نمی کردم، روزی در کتابخانه در حال نگاه کردن به کتاب ها بودم که ناگهان چشمم به کتابی افتاد که قرآن نام داشت؛ با مطالعه آن پاسخ شبهات خود را گرفتم»؛ مکتبی که توحید، ولایت و قرآن دارد به یقین در همه عالم حرف اول و آخر را می زند.

نوع اثرگزاری هنر وابسته به شخص صادر کننده آن است

حجت الاسلام حسینی هاشمی با بیان اینکه نوع اثرگزاری هنر وابسته به شخص صادر کننده آن است، گفت: افرادی همانند میکل آنژ، ژان ژاک روسو و غیره که هنر غرب را به اوج رسانده اند، سابقه بسیار پلیدی داشته اند، برای همین اثراتشان هم به نوعی ایجاد انحراف می کند؛ ژان ژاک روسو 11 فرزند دارد که هیچکدام از آنها حلال زاده نیستند؛ مشخص است که اثرات هنری چنین شخصیتی جز انحراف چیز دیگری در پی ندارد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ریشه فضای مجازی، ماهواره، مواد مخدر و مواردی از این دست در آمریکا است؛ امروزه فضای مجازی با هنر فاسد غربی در حال ادامه دادن به فعالیت های خود است که اگر مدیریت نشود بشریت را به سوی ظلمت سوق می دهد.

بهترین راه نجات جوانان از دام انحرافات، حضور در هیأت های عزاداری است

وی بهترین راه نجات جوانان از دام فضای مجازی را حضور در هیأت های عزاداری خواند و اظهار داشت: امام حسین(ع) الگو، اسوه و عامل تحرک هر انسان انقلابی است؛ در میان اینهمه مفاسد اخلاقی هر کسی که تسلیم احکام الهی شود در مسیر هدایت به سوی نور قرار گرفته است.

نورانیت هنر وابسته به نیت درونی هنرمند است

حجت الاسلام حسینی هاشمی در پایان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «هنر دمیدن روح تعهد است در انسان» ابراز داشت: مراد از این تعهد یعنی تعهد به حضرت حق؛ درون هنرمند هرچه نورانی تر باشد، اثری که خلق می کند هم نورانی تر و اثربخش تر است./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات