۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۲۹۶۱۳
آیت الله میرباقری:

درجات معنوی انسان ها وابسته به میزان سیرشان در وادی معرفت است

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: درجات معنوی انسان ها وابسته به اندازه سیری است که در وادی معرفت و ولایت امام معصوم(ع) انجام می دهند، چراکه امام معصوم(ع) نفس وادی معرفت و محبت الله است.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی میرباقری در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که سه شنبه شب از سوی هیأت هنر و رسانه قم در ساختمان مفید واقع در بلوار الغدیر برگزار شد، با اشاره به این که وجود نورانی امام معصوم(ع) در زیارت جامعه کبیره «صراط أقوَم» نامیده شده است، گفت: امام معصوم(ع) افزون بر این که امت را به صراط مستقیم دعوت می کند، خودشان نیز نفس صراط مستقیم هستند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: درجات معنوی انسان ها وابسته به اندازه سیری است که در وادی معرفت و ولایت امام معصوم(ع) انجام می دهند، چراکه امام معصوم(ع) نفس وادی معرفت و محبت الله است.

وی با بیان این که در بخش دیگری از زیارت جامعه کبیره، امام معصوم(ع) «شهداء دارالفناء» و «شفعاء دارالبقاء» نامیده شده است، عنوان کرد: ظاهر این نامگذاری دلالت بر این می کند که امام معصوم(ع) به واسطه نور الهی از تمامی حالات ظاهر و باطن انسان ها با خبر است تا در قیامت بر ادعای آنها شهادت دهد؛ یعنی روز قیامت که انسان ها مدعی می شوند فلان کار نیک را انجام داده اند، این امام معصوم(ع) است که گواه بر اعمال آنها نزد خداوند است.

 آیت الله میرباقری خاطرنشان کرد: وجود نورانی امام معصوم(ع) روز قیامت نسبت به کارهای نیک انسان ها شهادت می دهند و نقطه ضعف های شان را شفاعت می کنند تا آنها را برای رفتن به بهشت پاک و مطهر کنند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی تأکید کرد: مراد از شفاعت، پاکسازی انسان ها از گناهان و تاریکی ها است.

وی با اشاره به آیه شریفه «كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ» ابراز داشت: مراد از واژه «وَجْه» وجود نورانی امام معصوم(ع) است؛ همه ما در دارالفناء هستیم، اما اگر به امام معصوم(ع) متصل شویم ما نیز در همین دنیا وارد دارالبقاء خواهیم شد، اما اگر به امام معصوم(ع) متصل نشویم در دارالفناء می مانیم و در آخرت دچار خسران خواهیم شد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات