۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۲۹۸۷۰
با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی افتتاح می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان دوشنبه ١٧ مهرماه جاری با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی  احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی استان است، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه سیصد و سی و ششمین نمایشگاه کتاب استانی و یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان ساعت ٩:٣٠ دقیقه روز دوشنبه ١٧ مهرماه جاری با حضور دکتر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه بین المللی استان برگزار خواهد شد.

وی حضور کارندایش مروستی را در استان فرصت مغتنمی برشمرد و افزود: در این سفر دو روزه مدیر کل امور اداری و منابع انسانی، مدیر کل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی، مدیر کل دفتر برنامه و بودجه و مشاور معاون وزیر وزارت متبوع وی را همراهی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تعداد غرفه های نمایشگاه کتاب استان را ١١٦ غرفه عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه کتیی با موضوعات مختلف مانند پزشکی، حقوقی، دانشگاهی، کشاورزی، عمومی و مذهبی، کمک آموزشی و کودک و نوجوان و هنر عرضه خواهد شد.

محبی با اشاره به اینکه امسال ناشران استان ٢٠ غرفه را برای عرضه محصولات خود در اختیار دارند، تصریح کرد: امسال ناشران برجسته ای از سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: در کنار کمیت کار نمایشگاه ما به کیفیت نیز توجه داشته‌ایم و در این راستا از فروش کتاب‌هایی که در دیگر نمایشگاه ها به فروش نرفته و یا در استان امکان دسترسی به آن وجود دارد ممانعت به عمل می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه در شیفت صبح فعال نخواهد بود، تصریح کرد: در شیفت عصر نمایشگاه از ساعت ١٥:٣٠ تا ٢١:٣٠ برای بازدید علاقمندان به فرهنگ و کتاب باز است.

محبی با اشاره به اختصاص ٨٠ میلیون تومان یارانه به نمایشگاه بین‌المللی کتاب خراسان جنوبی، یادآور شد: در یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان ٤٠٠ میلیون تومان بن کارت خرید کتاب توزیع خواهد شد.

وی از مردم خواست در روزهای برپایی نمایشگاه به صورت تدریجی از این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید کنند تا شرایط برای انتخاب هرچه بهتر کتب مورد علاقه مردم، برای بازدیدکنندگان فراهم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کارت‌های خرید کتاب نمایشگاه فقط در همان روزهای نمایشگاه قابل استفاده است و بعد از اتمام نمایشگاه کسانی که فرصت نکنند از کارت خود استفاده کنند ‌دارنده کارت دو ماه بعد از اتمام نمایشگاه می تواند از طریق عابر بانک(ATM)های بانک شهر در تمام کشور با کسر ٢٠ درصد یارانه مبلغ خود را دریافت کنند و یا از طریق دستگاه های کارتخوان(POS) کلیه فروشگاه های سطح کشور با کسر ٢٠ درصد یارانه اقدام به خرید کنند.

محبی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال برای هر نفر ٣٠ درصد تخفیف در خرید کتاب در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان ١٠درصد تخفیف ناشران و ٢٠درصد تخفیف وزارت ارشاد خواهد بود./۸۸۰/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات