۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۳۰۰۰۱
آیت الله صدیقی:

شهدا جلوه و مظاهر خداوند هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: شهدا جلوه و مظاهر خداوند هستند، شهدا حیات ابدی دارند و هیچ‌گاه در تاریخ محو نمی‌شوند و این از شفاعت خداوند است.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد کنی لویزان برگزار شد، گفت: خداوند متعال عالم را با برنامه آفریده است، تمام امور پیش بینی شده و در یک حساب دقیق ریاضی تنظیم شده است.

وی افزود: تمام اعمال در عالم دارای عکس العملی است. هیچ جایی در عالم وجود ندارد که در آنجا برنامه و نظم الهی حاکم نشده باشد. خداوند دین را فرستاد تا انسان‌ها نیز مانند ملائکه، کهکشان‌ها و تمام موجوداتی که سنت‌های تکوینی خداوند را اجرا می‌کنند، بر اساس برنامه‌ای از جانب خداوند زندگی کنند که این برنامه هم بر اساس فطرت و هم بر اساس عقل است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: خداوند در حالی ظلم را حرام اعلام کرده که در فطرت ما نفرت از ظلم را قرار داده، در حالی دروغ را حرام و صدق را واجب کرده که نفرت از دروغ را در فطرت آدمی قرار داده است. خداوند در خمیره و ذات انسان علاقه به امانت، صداقت، عدالت، احسان، ایثار، گذشت و سایر صفات نیک اخلاقی را قرار داده است، همین‌طور در عقل انسان فجور و تقوا را به صورت فطری قرار داده است.

وی افزود: این یک نظم فرامرزی است که خداوند روزه را در یک ماه معین بر همه افراد مسلمان واجب کرده است، اینکه در اوقات مشخصی از روز باید نماز خوانده شود به نوعی یک نظم بین المللی اسلامی است. خداوند متعال در اوقات خاصی تمام موحدان و مسلمانان را به یک عمل عبادی و الهی فراخوانده است که در نتیجه بی‌نظمی و اجرا نکردن آن مورد جریمه و تنبیه قرار می‌گیرند. قبل از اینکه بشر در زندگی نظم را کشف کند و بر قاعده آن حرکت کند خداوند متعال نظم را به وجود آورده بود. خداوند حتی برای مال و ثروت نظمی با عنوان خمس و زکات قرار داده است.

آیت الله صدیقی در ادامه اظهار داشت: وقتی انسان در برابر قدرت‌های اتمی به قدرت خداوند تکیه کند، نتیجه آن ذلیل شدن صدام و پابرجا ماندن نام و یاد امام و شهدا است. شهدا جلوه و مظاهر خداوند هستند، شهدا حیات ابدی دارند و هیچ‌گاه در تاریخ محو نمی‌شوند و این از شفاعت خداوند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام پیامبر اکرم(ص)، مقام محمود و شفاعت است، شفاعت ایشان در روز قیامت بر تمام انبیا و امت‌ها اطلاق دارد. به برکت شفاعت پیامبر(ص) در روز قیامت اعمال کم ما زیاد می‌شود. پیامبر(ص) برای عشق‌بازی با خدا و نوافل شب اهتمام می‌ورزید، خداوند او را به مقام فناءفی الله ‌رساند، کسی که به این مقام برسد تمام اعضا و جوارحش به اذن خدا عمل می‌کنند و رنگ خدایی می‌گیرد. اگر می‌خواهیم رنگ خدایی بگیریم، واجبات و مستحبات را باید فرهنگ و از عادات زندگی خود قرار دهیم./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات