۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۳۰۷۳۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

نقش بی بدیل بانوان در استحکام خانواده و تحقق جامعه سالم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر بانوان در دام توطئه های دشمنان گرفتار شده و نقش تربیتی را به خوبی انجام ندهند، خانواده دچار بحران شده و از هم پاشیده می شود؛ بنابراین نقش زنان در خانواده فراتر از حد است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار اعضای امور بانوان جبهه فرهنگی، ضمن اشاره به نقش بانوان در جامعه و تربیت افراد گفت: نقشی بانوان در جامعه و تربیت افراد بی بدیل است و شایسته ترین افراد از مردان، بدون اغراق متاثر از مادران و همسرانشان هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در دنیا برای تخریب اعتقادات و فرهنگ جوامع از سوی استعمارگران، در وهله اول برای زنان برنامه ریزی می شود چراکه می دانند به وسیله آنها می توانند فرهنگ جوامع را خدشه دار و نابود کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: کشور ما نیز از این مدل تخریب ها مستثنا نیست و دشمنان بیش از هر زمینه ای برای منحرف کردن زنان از مسیر و صدمه وارد کردن به فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه زنان، رکن رکین و اساسی خانواده هستند، تاکید کرد: اگر بانوان در دام توطئه های دشمنان گرفتار شده و نقش تربیتی خود را به خوبی انجام ندهند، خانواده دچار بحران شده و از هم پاشیده می شود بنابراین نقش زنان در خانواده فراتر از حد است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر بحث تربیت زنان صحیح باشد، تربیت 90 درصد مردان جامعه هم درست می شود، این زن است که هنرمندانه مردان بد اخلاق را مدیریت و در این زمینه نقش آفرینی می کند.

وی کار زنان جبهه فرهنگی را ارزشمند و ذی قیمت خواند و گفت : هیچگاه ناامید نشوید، ممکن است گستره کار انسان زیاد نباشد، اما مباحث فرهنگی از این حرکت ها موج پیدا می کند، یقیناً کار شما شایسته است که اگر فقط یک نفر را به مسیر درست هدایت کنید و هر کسی از او تاثیر گیرد و در راه دین قدم بردارد، شما در ثواب همه آنها شریک خواهید بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان مددجویی و توکل بر خداوند را رمز موفقیت در امور خواند و گفت: توجه و توکل به خواست الهی در انجام امور، باعث دلگرمی انسان شده و حتی در صورت نادیده گرفتن شدن از سوی مردم نیز انگیزه ای بالاتر برای ادامه خواهد داشت./936/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات