۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۳۰۷۸۰
امام جمعه بندپی شرقی:

خوشبینان نسبت به غرب از برخورد آمریکا با برجام عبرت بگیرند

امام جمعه بندپی شرقی بر لزوم عبرت گرفتن از برجام در کشور تاکید کرد و گفت: عناصر خوشبین به آمریکا باید از عهده شکنی های این کشور درس عبرت بگیرند و با جنجال آفرینی های سیاسی بر ضعف ها و نگرش های غلط خود سرپوش نگذارند.
محمد پور رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدپور رمضان، امام جمعه بندپی شرقی امروز در جمع طلاب و روحانیان این منطقه با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص ماهیت دولت آمریکا، گفت: مقام معظم رهبری در ایام مذاکرات هسته ای بارها به عدم خوشبینی به نتایج این مذاکرات به دلیل غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تذکر دادند اما متاسفانه به این هشدارها توجه کافی نشد.

وی افزود: سخنان آن روزهای مسؤولان دولت در گرماگرم مذاکرات هسته ای نشان از خوشبینی زایدالوصف آنان نسبت به پایبندی آمریکا به تعهدات خود داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که سرنوشت یک ملت کلاس درس نیست، تصریح کرد: نمی توان با حدس، گمان و خوش بینی به دشمنان قسم خورده خود آن را به بازی گرفت و از مذاکرات تعابیری چون برد برد را اظهار کرد.

وی ادامه داد: برخی از مسؤولان دولت در قبال انتقادهای منصفانه در خصوص متن برجام و عدم پایبندی احتمالی آمریکا به تعهدات خود از کلماتی مانند حیثیت و پرستیژ آمریکا استفاده می کردند و افراد منتقد متهم به بدبینی می شدند.

حجت الاسلام پوررمضان با اشاره به اظهارات مقام های آمریکایی در خصوص پاره کردن برجام و اجرای مادر تحریم ها علیه ایران، خاطرنشان کرد: تاریخ سیاسی آمریکا نشان داد که دولتمردان این کشور منافع شیطانی خود را بر حیثیت خود مقدم می دارند و کاملا غیر قابل اعتماد هستند.

وی تاکید کرد: خوشبینان به آمریکا باید منتظر پاسخ این خوشبینی خود به شیطان بزرگ با اجرای مادر تحریم ها تا پایان این ماه علیه کشور باشند.

استاد حوزه علمیه برجام را یک خسارت محض برای کشور عنوان کرد و گفت: کمیسیون نظارت بر برجام، دولت، مجلس و دستگاه های مسؤول با در نظرنگرفتن به هشدارها و شروط مقام معظم رهبری در خصوص برجام، به مسؤولیت قانونی و شرعی خود در این خصوص عمل نکردند.

وی ادامه داد: عناصر خوشبین به آمریکا باید از عهده شکنی های این کشور درس عبرت بگیرند و بر ضعف ها و نگرش های غلط خود با جنجال آفرینی های سیاسی در کشور برخورد نکنند.

حجت الاسلام پوررمضان توجه به دستورات و اجرای فرامین مقام معظم رهبری را راهگشای مشکلات در کشور و پیشرفت همه جانبه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر از همان روز نخست بدون مماشات به دستور رهبر انقلاب عمل می شد، امروز روز شمار مادر تحریم ها سر رسید قریب الوقوع آن را نشان نمی داد.

وی افزود: آفتاب تابان برجام در حقیقت سرابی خیالی برای غربزده ها در کشور بود و عقب نشینی ها و اجرای تعهدهای پیش دستانه در برجام، آمریکا را نسبت به نظام اسلامی و ملت ایران جری تر کرده است./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات