۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۸۶۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

مسجد دژ محکم مقابله با تهاجم فرهنگی و دفاع از انقلاب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز مسجد دژ محکم مقابله با تهاجم فرهنگی و دفاع از انقلاب است، گفت: روحانیان به عنوان پزشک معنوی جامعه خدمت می کنند و در هر مکانی که حضور دارند معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز کم است.
محبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در آیین گرامیداشت 19 مهر و اختتامیه طرح آسمانی ها اظهار داشت: امام جماعت مدیر مسجد است و باید تمام فعالیت های مسجد تحت مدیریت امام جماعت انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز مسجد دژ محکم مقابله با تهاجم فرهنگی و دفاع از انقلاب است، گفت: روحانیان به عنوان پزشک معنوی جامعه خدمت می کنند و در هر مکانی که حضور دارند معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز کم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید تلاش شود تا مسجد تراز انقلاب اسلامی در کشور و استان پیاده شود، افزود: روزانه بیش از 150 هزار نفر از مردم و مخاطبان با مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد و بسیج استان ارتباط دارند.

محبی تصریح کرد: 583 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال هستند که حدود 45 درصد از این کانون ها در دولت یازدهم تاسیس شده است.

وی ادامه داد: زیرساخت ها و مجوزهای لازم برای افزایش این کانون ها در استان وجود دارد و می توانیم کانون های فرهنگی و هنری مساجد را به 660 کانون افزایش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 60 درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها و مناطق عشایری استان وجود دارد که این کانون ها سبب ثبات جمعیت در مناطق محروم می شود.

محبی با بیان اینکه تعدادی از کانون ها نیز در جوار مصلی های نمازجمعه، پادگان ها و زندان ها راه اندازی شده است، اظهار کرد: همچنین تعدادی کانون فرهنگی و هنری دیجیتال در مساجد استان راه اندازی شده است.

وی افزود: این کانون ها به دلیل دغدغه های خانواده ها از فضای مجازی و اینکه فرزندان آن ها در جوار مساجد از فضای مجازی پاک استفاده کنند ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستاها در جهت اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی مانند ایجاد کارگاه اشتغالزایی، خیاطی و تولیدات صنایع دستی انجام دادند و برای اینکه محصولات آن ها بدون واسطه به بازار عرضه شود نمایشگاه هایی برای فروش محصولات روستاییان در سطح استان راه اندازی کردیم.

محبی تصریح کرد: عدم وابستگی و فعالیت های گروهی، حزبی و سیاسی خط قرمز کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و با انجام این فعالیت ها در کانون ها موافق نیستیم و نباید ساحت مسجد به این موضوعات آلوده شود.

وی گفت: تکریم روحانیان خدوم استان با موضوع منادیان هدایت، انجام فعالیت های پژوهشی در خصوص ترویج علوم انسانی و بهره گیری از معارف اسلامی و اعزام اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مسابقات قرآنی مدهامتان، مسابقات قرآنی اوقاف و مسابقات قرآنی 1451 از جمله برنامه های کانون ها در سال جاری بوده است./880/پ203/ب1

ارسال نظرات