۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۳۰۹۸۱
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل تاکید کرد؛

لزوم حفظ محور مساجد در حوزه تبلیغ دینی

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به لزوم هم افزایی و همراهی میان حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: مسجد محور مهم تبلیغ دینی و پایگاه مهم اسلام محسوب می شود از این رو برپایی نمازجماعت در مساجد و حضور یک روحانی در هر منطقه ضروری ترین نیاز برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی است.
 حسین تقی پور دیدار رییس تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرستان بابل امروز در دیدار رییس اداره تبلیغات اسلامی و روحانیان منطقه گتاب بابل با اشاره به جایگاه و ظرفیت این منطقه به لحاظ تعداد بالایی روحانی و مبلغ دینی، گفت: بخش گتاب بابل یک منطقه ای با پیشنیه مذهبی و دینی است و تعداد بالای روحانی، طلبه و مبلغ دینی از ظرفیت بسیار بالای این منطقه حکایت دارد.

وی افزود: بخش گتاب بابل در حوزه امور فرهنگی و تبلیغ دینی به ویژه با استقرار یک مدرسه علمیه در این منطقه می تواند یک منطقه سرآمد تبدیل شود.

امام جمعه گتاب بر لزوم شناسایی ظرفیت ها و بهره گیری در این عرصه تاکید کرد و اظهار داشت: در حوزه تبلیغ باید سه ضلع دین، اخلاق و مردم داری توامان حفظ شود تا توفیق یک تبلیغ موثر حاصل گردد.

وی ادامه داد: یکی از عناصر مهم در عرصه تبلیغ شناخت زبان مخاطب و فن بیان موثر در جهت اثر گذاری بر روی جامعه هدف است.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به لزوم هم افزایی و همراهی میان حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد:  مساجد محور مهم تبلیغ دینی و پایگاه مهم اسلام محسوب می شود از این رو دشمنان در صدد تضعیف این مرکز مهم هستند.

وی ادامه داد: برپایی نمازجماعت در مساجد و حضور یک روحانی در هر منطقه ضروری ترین نیاز برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی است اما متاسفانه در بسیاری از مساجد و محلات فاقد یک روحانی ثابت موثر است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بمیاران گسترده و پرحجم دشمنان علیه مبانی فکری و دینی در جامعه، تاکید کرد: طرح شبهات مختلف و گوناگون علیه مبانی دینی با استفاده از رسانه های نوین و به ویژه شبکه های اجتماعی از سوی دشمنان، ضرورت کار موثر و قوی را در حوزه تبلیغ بیش از گذشته دارای اهمیت می کند.

وی افزود:  حذف محوریت مسجد ضربه سنگین و مهلکی برای جامعه اسلامی و دینی ما محسوب می شود از این رو باید با برنامه ریزی دقیق چالش ها و کاستی ها را پر کرد.

حجت الاسلام عبدالعلی علی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل نیز با اشاره به تعداد بالای تربیت طلبه و مبلغ دینی در مدارس علمیه شهرستان بابل، گفت: حوزه پشتوانه مهم برای نظام اسلامی با تربیت مبلغان دینی است و باید با هم افزایی و همکاری مشترک در حوزه تبلیغ دینی نیازهای جامعه را به امور دینی و معنوی تامین کنیم./۱۳۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات