۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۳۱۰۰۸
حجت الاسلام دعایی:

حذف اذن همسر برای خروج از کشور فتنه انگیز است

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف گفت: بر اساس آیات قرآن مرد نسبت به زن حق ولایت دارد، طرح حذف اذن همسر برای خروج از کشور یک موضوع فتنه انگیز است.
دعایی

حجت‌الاسلام سید محسن دعایی در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره طرح برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر خروج بانوان متاهل بدون اجازه همسر از کشور، با اشاره به آیه 122 سوره نساء «و من اصدق من الله قیلا» چه کسی را صادق تر از خدای متعال سراغ دارید، گفت: خدای متعال علم و معرفت را در قالب وحی تضمین شده قرآنی و بیانات ائمه معصومین(ع) که تداوم وحی آسمانی است برای هدایت بشر به سوی قله سعادت نازل کرده و در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی افزود: محتوا و گزاره‌های قرآن بر اساس صدق، حکمت و استحکام مطلق با حقایق عالم هستی تطابق دارد همچنین محتوای کلام خداوند مستحکم‌ترین ساختار معرفتی را برای رشد و تعالی انسان در اختیار او قرار می‌دهد در نتیجه هدایت قرآن از تمام مسیرهای دیگر با قوام‌تر، مستحکم‌تر و سهل‌الوصول‌تر به هدف واقعی خلقت انسان است؛«ان هذا الاقرآن یهدی للتی هی اقوم».

در تکالیف زن و مرد همه ما باید تابع دستورات قرآن کریم باشیم

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف ادامه داد: اگر ما این مقدمه را بر اساس مبانی معرفت دینی قبول کرده و به آن ایمان آوردیم باید نسبت به رهنمودهای قرآن و اسلام درباره زن، جایگاه او در نظام اجتماعی، حدود و ثقور تکالیف زن و مرد، تمکین کنیم و آن را به عنوان یک دستور و باور قرآنی در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.

تخلف از دستورات قرآن خلاف قانون، خواست ملی و توصیه شهدا، عقلانیت و تعهد انسانی و ایمانی است

حجت‌الاسلام دعایی اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی، انقلاب مردم ما و وصیت‌نامه شهدا که خون خود را برای استقرار و تداوم نظام هدیه کردند همه برای حرکت جمهوری اسلامی بر اساس دستورات قرآنی بوده بنابراین تخلف از دستورات قرآن افزون براینکه خلاف قانون اساسی، خواست ملی و توصیه شهدای انقلاب است برخلاف عقلانیت واقعی، تعهد انسانی و ایمانی امت اسلامی است، هیچ کس در هیچ سطحی مجاز بر تخلف از قرآن نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه فقاهت شیعه میراث ائمه هدی(ع) است، گفت: فهم نظر خداوند درباره موضوعات یک امر کاملا تخصصی و روشمند است و چنین نیست که هر کس درباره آن نظر بدهد، فقاهت جواهری در حوزه‌های علمیه برای این موضوع بسیار مهم دستورالعمل ارائه و تکلیف آن را مشخص کرده است.

بر اساس آیات قرآن مرد نسبت به زن حق ولایت دارد

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف افزود: بر اساس این دو مقدمه ما در قرآن آیه محکمی داریم که می‌فرماید «الرجال قوامون علی النساء» فقها و مفسران عظیم‌الشان ما از این تعبیر و نظایر آن در آیات قرآن و ده‌ها و بلکه صدها روایت استفاده کردند که در نظام خانواده اسلامی مرد نسبت به زن از حق ولایت مدیریت شده بهره‌مند است، این موضوع مورد اجماع فقهای شیعه است، یکی از موارد اجماعی فقه شیعه این است که خروج زن از منزل باید با هماهنگی و اذن شوهر انجام شود، البته این بحث و حدود و ثغور آن در جای خود نیاز به توضیح و تفصیل و تبین بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام دعایی در ادامه بیان داشت: وقتی یک زن به عقد شرعی مرد در می‌آید باید در حیطه تعیین شده شرعی ولایت همسر نسبت به او تمکین داشته باشد در غیر این صورت به تعبیر فقهی ناشزه می‌شود و عواقب حقوقی و کیفری را که در فقه تعیین شده به دنبال خواهد داشت.

حذف اذن همسر برای خروج از کشور یک موضوع فتنه انگیز است

وی خطاب به برخی افراد که در مجلس موضوع فتنه انگیز حذف اذن همسر برای خروج از کشور را در دست پیگیری دارند، گفت: آیا صلاح است در پیشانی مجلس شورای اسلامی نوشته شود که در مقابل صراحت قرآن و اجماع فقهی شیعه قانونی را به تصویب رسانده است.

فقهای شورای نگهبان با این موضوع به علت مخالفت آشکار آن با اجماع فقه شیعه مخالف هستند

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف افزود: بنده و امثال بنده در این موضوع شک نداریم که اگر این قانون فرایند تصویب خود را در مجلس بگذراند فقهای شورای نگهبان به  علت مخالفت آشکار مصوبه با اجماع فقه شیعه آن را رد خواهند کرد، اما ما به مدیران مجلس، ریاست آن، کمیسیون فرهنگی و کسانی که دنبال این طرح هستند توصیه می‌کنیم که دست از مخالفت با دستورات خداوند در جانمایی نظام خانواده  در اجتماع اسلامی و روابط زن و مرد بر اساس مصالح عالیه که خداوند در تشریحات خود در نظر گرفته، بردارند و طوری نشود که در افوا داخل و خارج تلقی شود که مجلسیان با دین خداوند بازی می‌کنند. ما هشدار می دهیم که دست از بازی با دین خدا برداشته شود.

 این طرح زمینه اختلافات شدید خانوادگی را فراهم می‌کند

وی درباره مساله آسیب های این طرح برای زنان و نظام خانواده اسلامی، عنوان کرد: اگر فرایند تصویب این طرح به انجام برسد زمینه اختلافات شدید خانوادگی به ویژه در فضای نخبگانی کشور و موج ویرانگر ارسال ناموس به فضاهای آلوده خارج از کشور فراهم می‌شود وقتی زنان نخبه در معرض آفت قرار گرفتند بدون شک آفت‌های موجود در فضای فرهنگی کشور به مراتب تشدید شده و نهاد خانواده از این زاویه ضربه‌های جبران‌ناپذیری خواهد خورد.

چنین طرح‌هایی اغراض پیدا و پنهان دشمن را دنبال می‌کند

حجت‌الاسلام دعایی با بیان اینکه ما تعجب می‌کنیم از کسانی که به قول معروف می آیند ابرو را درست کنند اما خودآگاه یا ناخودآگاه چشم را کور می‌کنند، ابراز کرد: به فرض یک زن در بازه زمانی 40 سال از شرکت در یک مسابقه محروم شده است چرا باید شما برای چنین موضوعی یک طرح فتنه‌آمیز را مطرح کنید که پایه‌های نظام خانواده به عنوان مقدس‌ترین، اصیل‌ترین و مهمترین نهاد در جامعه دینی را سست کرده و با حرف‌های شبه فمینیستی و شبه روشنفکری اغراض پیدا و پنهان دشمنان دینی را عملیاتی ‌کنید.

ما سند داریم که چنین طرح‌های دنبال انتقال اهداف پلید غربی به جامعه اسلامی است

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف گفت: ما برای این موضوع سند داریم که مساله فقط شرکت در مسابقات ورزشی نیست بلکه می‌خواهند نخبگان جامعه اسلامی را برای آموزش‌های خاص که توسط ngo های پلید غربی قرار دهند تا با آموزش‌های تفکر مدرنیته و نظام زن غربی آشنا شود زمینه انتقال آن الگوها به درون جامعه اسلامی را فراهم شود.

حجت‌الاسلام دعایی افزود: تا به حال اعزام‌های مخفی در این زمینه صورت می‌گرفت اما در حال حاضر جریان مرموزی در حال برنامه‌ریزی است که این حرکت مخفی را علنی و مجوزدار کند بنابراین به هیچ وجه صلاح نظام، مجلس و جامعه اسلامی در عبور از دستورات قرآنی یا سست کردن ولایت مرد بر زن در حدود شرعی نیست.

برخی دختران دانشگاهی ما در هند جذب مراکز فساد و فحشا شدند

وی با اشاره به یک خاطره تلخ برای عبرت آموزی کسانی که صرفا بر اساس احساس یا موج های روشنفکری دنبال دامن زن به حضور ناسالم زدن در محیط های اجتماعی هستند، گفت: در سفرهای تبلیغی خارج از کشور به مناسبت‌های مذهبی ایام محرم و ماه رمضان در دو موقعیت از کشور هند با وضعیت اخلاقی تاسف آوری از زن‌های ایرانی مواجهه شدیم که طبق توضیحات مسئول و نمایندگی‌های سیاسی کشورمان در آنجا؛ تعدادی از دختران که برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور هند آمده بودند جذب مراکز فساد و فحشاء بهائیان شد. و چنان سبب آبروریزی برای زن مسلمان و نظام اسلامی فراهم کردند که قابل توصیف نیست.

فساد عظیم با مصلحت علم‌آموزی قابل مقایسه است

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف خطاب به مسوولان، بیان داشت: سوال ما این است وقتی نهادهای مسئول به ناموس ممکلت اسلام ویزای رسمی دانشجویان برای خروج از کشور می‌دهند و برخی از آنان در کشور بیگانه نهاد رسمی فساد و فحشا تاسیس می‌کنند و کثیف‌ترین و آلوده‌ترین حرکات مجرمانه اخلاقی را به صورت عریان به نمایش می‌گذارند و دقیقا ضدانقلاب هم از این نهادهای آلوده شده یارگیری می کند و در تظاهرات ضدایران مشارکت می کنند آیا این عنصر به فرض بازگشت به وطن می‌تواند یک مادر، مسوول یا یک عنصر موفق و مفید در جامعه ما باشد؟ به فرض محال که دانشی هم آموخته باشد آیا این فساد عظیم او با مصلحت علم‌آموزی قابل مقایسه است؟ اینجاست که باید عرض کرد «این تذهبون؟»

ارزش یک دختر نجیب و عفیف را با چه هزینه‌ای تاراج می‌دهید

حجت‌الاسلام دعایی افزود: آیا مسوولان از این نمی‌ترسند که تاریخ درباره آنها قضاوت کند که به خاطر افتادن در دام طراح‌های صهیونیستی در مساله آزادی زن؛ به ناموس مملکت اسلامی خیانت کردند، ارزش یک دختر نجیب و عفیف در یک اجتماع چقدر است با چه هزینه‌ای این ارزش را به تاراج می‌دهید و مقدمه تاراج و نابودی آن را فراهم می‌کنید.

حتی وجود یک دختر ایرانی فاسد در خارج کشور برای ما آبروریزی بزرگی است

وی در ادامه اظهار داشت: اگر ما اساسا از مسائل اسلام، دین، قرآن و قیامت صرفنظر کنیم ارزش‌های ملی چه می‌شود؟ آیا این برای مسوولان کشورمان خجالت آور نیست که یک دختر ایرانی در خارج کشور شبانه روز بر روی کرسی‌هایی نشسته و تابلوی تن فروشی مقابل خود نهد، شاید درصد این افراد آلوده نسبت به جامعه دانشجویی خارج از کشور بسیار اندک باشد اما آیا یک نفر آن هم شرم آور نیست، پس آبروی کشورمان، عرق ملی و دینی ما چه می‌شود.

 دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف گفت: این افتضاح برای نظام مدیریتی ما کم بود که برخی دختران ازدواج نکرده با ویزای دانشجویی به خارج اعزام شده و تعدادی دو چندان اندک از آنها به علت محیط های آلوده و ضدامنیتی خارج از کشور جذب باندهای تبهکار شده‌اند حالا برخی دنبال این هستند که زنان شوهردار جمهوری اسلامی را هم در معرض این آسیب قرار دهند.

برخی از تاراج و فروش ارزش‌های دینی، اخلاقی، انقلابی و ملی جمهوری اسلامی دست بردارند

حجت‌الاسلام دعایی خاطرنشان کرد: ما نهی از منکر می کنیم و نسبت به این منکر عظیم فریاد می‌زنیم که از تاراج، فروش ارزش‌های دینی، اخلاقی، انقلابی و ملی جمهوری اسلامی دست بردارید.

وی در پایان افزود: یک خانم نخبه اگر ضرورتی برای خروج از کشور پیدا کرد نظام باید به خاطر حفظ کرامت زن مسلمان و برای جلب رضایت و همراهی همسر و محارم او در سفر ایجاد بالاترین درجه امنیت برای او، هزینه کند تا هم اصول دینی محفوظ بماند و  آیه قرآن و اجماع فقه زیر لگد جریان فمنیستی نفوذی پایمال نشود و هم کرامت‌ها، ارزش‌ها و قداست زن ایرانی مسلمان پاس‌داشته شود./807/ت۳۰۰/س

ارسال نظرات