۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۳۱۱۸۸
امام جمعه زرگرشهر:

تقویت جایگاه ولایت فقیه از وظایف مهم حوزه های علمیه است

حجت الاسلام شیخی عزیزی با بیان اینکه تقویت جایگاه ولایت فقیه از وظایف مهم حوزه های علمیه است، گفت: مشروعیت همه ارکان و شاکله نظام اسلامی به تایید و حضور ولایت فقیه در راس این نظام بستگی دارد؛ از این رو حوزه های علمیه باید در راه تقویت این رکن رکین نظام اسلامی کوشش کنند.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل نیاز جامعه به تهذیب به ویژه طلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: خداوند همه مخلوقات و به ویژه بشریت را مامور به خیررسانی به یکدیگر کرده است و این تکلیف مهم برای آحاد بشری به شمار می آید.

وی افزود: یکی از بهترین خیر رسانی افراد مسلمان در جامعه اسلامی و انسانی خیرخواهی به یکدیگر  و توجه به امور معنوی است.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با بیان این مطلب که طلاب تهذیب نفس را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: در کنار اصلاح نفس فردی و توجه به امور اخلاقی، توجه به اخلاق عمومی جامعه و رفتارهای در شان جامعه اسلامی وظیفه همه مسلمانان است.

وی ادامه داد: راه اجرای اخلاق متناسب با نگاه دینی و رفع معضلات اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام شیخی عزیزی با تاکید بر این مطلب که جدیت در کسب علوم اسلامی و دینی جهاد است، گفت: طلاب در مسیر کسب علوم دینی نباید برای خودشان حد و مرزی قائل باشند بلکه همواره خود را تشنه و طالب علم بدانند.

وی تاکید کرد: متاسفانه مدرک گرایی آفت بزرگی در جامعه امروز ما شده است و مدرک گرایی به جای علم آموزی از سوی بسیاری از افراد به عنوان یک امتیاز مهم دنبال می شود.

امام جمعه زرگرشهر محاسبه نفسانی را گام مهمی در مسیر تهذیب نفس عنوان کرد و اظهار داشت: طلاب باید مراقبت از خود و محاسبه از عمل را یکی از تکالیف روزانه بدانند تا دریچه های سیر معنوی تکامل برای آن ها گشوده شود.

وی افزود: انسانی می تواند به درجات بالای معنویت برسد که خود را ناقص تر و معیوب تر از دیگران بداند و هر لحظه به دنبال تکامل خود باشد.

حجت الاسلام شیخی عزیزی طلبگی را نعمتی بزرگ در زندگی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان سربازان امام عصر(عج) احساس تکلیف بیشتری در مسیر تحقق ظهور نمایند زیرا امام زمان(عج) با نگاهی ویژه وضعیت و عملکرد سربازان خود را تحت نظارت دارد.

وی ادامه داد: امروز یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه و طلاب، حمایت و تقویت جایگاه ولایت فقیه به عنوان نائب امام عصر(ع) است زیرا دشمنان امروز با شناخت این جایگاه مهم، سمت حملات خود را به سوی جایگاه ولایت فقیه معطوف کرده اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که ولایت فقیه رکن رکین و مهمترین ستون نظام اسلامی است، گفت: مشروعیت همه ارکان و شاکله نظام اسلامی به تایید  و حضور ولایت فقیه در راس این نظام بستگی دارد و باید این نعمت بزرگ را قدردان باشیم.

وی تاکید کرد: کسانی که درصدد تضعیف و حمله به منصوبین مقام معظم رهبری هستند، به دنبال شکستن بازوهای قدرت ولایت فقیه هستند و باید در این زمینه هوشیار و بیدار بود./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات