۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۳۱۳۰۳
الازهر:

مبارزه با تروریسم نیازمند وحدت جامعه جهانی است

الازهر مصر با محکومیت حمله تروریستی منطقه العریش مصر، وحدت و همدلی جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم تکفیری را خواستار شد.
الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر و شوقی علام مفتی این کشور ظهر امروز جمعه در پیام‌های جداگانه‌ای حمله تروریستی به شهر العریش واقع در شمال سینا را که به کشته شدن هشت نظامی منجر شد، به شدت محکوم کردند.

الازهر در این بیانیه با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم تکفیری تصریح کرد: مقابله با اینگونه حملات تروریستی که در سراسر جهان گسترش یافته، نیازمند وحدت و همدلی جهانی است.

الازهر با تسلیت به خانواده قربانیان این حمله تروریستی افزود: باید با حامیان مالی و تسلیحاتی جریان‌هایی که به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی هستند به شدت برخورد شود تا شاهد تکرار اینگونه حوادث نباشیم.

شوقی علام مفتی مصر نیز با ابراز تاسف از کشته شدن سمعان شحاته پاپ کلیسای قدیس یولیوس گفت: تروریسم تکفیری هیچ تمایزی میان مسلمان، مسیحی، نظامی و شهروند عادی نمی‌گذارد.

وی تصریح کرد: باید دوشادوش یکدیگر در برابر تروریست‌هایی که درصدد ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در جهان اسلام هستند ایستادگی کنیم.

در همین راستا عباس شومان معاون شیخ الازهر نیز در واکنش به حمله افراطی‌ها به پاپ سمعان شحاته گفت: اسلام و ادیان آسمانی تعدّی به پیروان سایر ادیان و مذاهب را به شدت محکوم می‌کند. حرمت جان،‌مال و ناموس مردم از اصول اساسی دین مبین اسلام است.

معاون شیخ الازهر با محکومیت حمله به پاپ سمعان خاطر نشان کرد: مسلمانان و مسیحیان باید با وحدت و همدلی خود در برابر هرگونه اقدامی که به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف میان ادیان آسمانی است، با جدیّت ایستادگی کنند./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات