۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۹۸۷
ماحصل هشتاد و هفتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛

یک تذکر، یک انتخاب و دو دستور معوق

به گفته دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در هشتاد و هفتمین جلسه این مجمع ۲ صاحب نظر ستاد راهبری طرح ملی حفظ انتخاب و به کمیسیون‌های شورا نیز تذکراتی داده شده و دو دستور این جلسه نیز به جلسه بعد موکول شده است.
مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، محمدرضا سلامت‌پناه دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گزارشی از هشتا دو هفتمین جلسه این مجمع از انتخاب آقایان محمدمهدی بحرالعلوم و معتز آقایی به عنوان صاحب‌نظران عضو در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن خبر داده است.

بنا بر این گزارش، این انتخاب از بین آقایان سیدجعفر صادقی، محمود کریمی، محمدمهدی بحرالعلوم و معتز آقایی که از سوی شورای تخصصی دبیرخانه آزمون تخصصی حافظان قرآن، مستقر در سازمان تبلیغات اسلامی معرفی شده بودند صورت گرفته و اولین دستور این جلسه بوده است.

به گفته سلامت‌پناه، دومین دستور این جلسه گزارش ارزیابی اجرای مصوبه اهداف آموزش عمومی قرآن کشور در سال­‌های ­93 تا 95  بوده که به علت درخواست نماینده کمیسیون آموزش عمومی به جلسه آتی مجمع مشورتی موکول شده است.

بنا بر این گزارش، سلامت‌پناه حدود یک‌ماه پیش در تاریخ 27 شهریورماه 1396 موضوع «گزارش ارزیابی اجرای مصوبه اهداف آموزش عمومی قرآن کشور در سال­‌های ­93 تا 95» را به عنوان دستور جلسه هشتا دو هفتم مجمع اعلام کرده بود.

دستور سوم این جلسه نیز در مورد ارائه عناوین برنامه‌‌های ملی و بین‌‌المللی کمیسیون­‌های وابسته به شورا ذیل کلان برنامه‌‌ها بوده است

سلامت‌پناه در این خصوص با اشاره به اینکه دبیرخانه شورا طی دو نامه از کمیسیون‌ها خواسته بود که تا پایان مردادماه برنامه‌های خود را اعلام کنند، گفته است: مع‌الاسف فقط کمیسیون پژوهش و آموزش عالی آن هم به صورت ناقص برنامه‌ها را اعلام کرده است که منجر به تذکر دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به نمایندگان کمیسیون‌های شورا در این خصوص شد.

بررسی و ارزیابی سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز دستور چهارم این جلسه بوده است که به گفته سلامت‌پناه بررسی جزئیات این رویداد قرآنی در جلسات آینده مجمع مشورتی به بحث گذاشته می‌شود.

بنا بر این گزارش، سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اردیبهشت‌ماه امسال، یعنی حدود 6 ماه پیش برگزار شده است.

جلسه آتی مجمع مشورتی در محل شبکه قرآن و معارف سیما برگزار خواهد شد./۹۶۹/۱۰۳/خ

ارسال نظرات