۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۳۲۵۶۹

نشست علمی «پژوهشي در شناخت جنگ نرم و راهکار‌های مقابله با آن» برگزار شد

نشست علمی «پژوهشي در شناخت جنگ نرم و راهکار‌های مقابله با آن» در مدرسه علمیه جوادالائمه (ع) درود نیشابور با حضورحجت الاسلام حمید رستمی از اساتید حوزه علمیه خراسان برگزار شد.
نشست علمی جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست علمی «پژوهشي در شناخت جنگ نرم و راهکار‌های مقابله با آن» صبح امروز در مدرسه علمیه جوادالائمه (ع) درود نیشابور با حضورحجت الاسلام حمید رستمی از اساتید حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت‌الاسلام رستمي در این نشست علمی به دشمني برخي از كشورهاي سلطه‌طلب با كشورهاي در حال پيشرفت اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پيروزي انقلاب به پیشرفت‌های شگرفي در زمينه‌هاي علمي و فنّ آوری دست پیداکرده است و ادعاي استقلال و ايستادگي روي پاي خود را دارد.

وی ادامه داد: كشورهاي سلطه‌طلب، مخالفت‌ها و دشمنی‌های همه‌جانبه‌ای را با جمهوری اسلامی آغاز كرده اند و به هر طریق ممكن سعي در مانع‌تراشی در توسعه سياسي و اقتصادي كشور هستند.

استاد حوزه علمیه خراسان در ادامه به انواع مقابله و رويارويي كشورهاي استعماري اشاره كرد و بیان داشت: گاهي دشمني و جنگ به‌وسیله جنگ سخت و با سلاح و تفنگ و گاهي اين مقابله توسط جنگ نرم و جنگ عقايد و افكار است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در جنگ سخت و حمله نظامي، به ویژه در جنگ هشت‌سال دفاع مقدس به دفاع پرداخت و پيروز شد به‌ صورتی‌که در اوايل جنگ كشور ما توان توليد سیم‌خاردار را نداشت و از فروش آن به كشور جلوگيري می‌شد، ادامه داد: امروزه شاهديم که جمهوری اسلامی و كشور ما در زمينه نظامي، ساخت موشک‌های دوربرد و نقطه زن جزء چهار كشور برتر جهان است و این به معناست که ایران اسلامی از آلمان، فرانسه و بسياري از کشورهای اروپايي جلوتر است.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به اینکه در جنگ سخت، تلاش و مقاومت سبب پیروزی ایران اسلامی شد، گفت: در جنگ نرم عملكرد ما ضعيف است و بيشتر بايد تلاش كرد چون دشمنان در جنگ نرم اول انسان را به خواب غفلت می‌برند و انساني كه در خواب غفلت برود و از دشمن غافل شود متوجه حضور دشمن نخواهد شد.

نقش مهم و اساسی حوزه های علميه در مواجهه با جنگ نرم

وي در ادامه به نقش مهم و اساسی حوزه های علميه در مواجهه با جنگ نرم اشاره کرد و افزود: حوزه های علميه در رأس نهادهاي فرهنگي است که مهم‌ترین وظيفه را در مقابله با جنگ نرم دارد.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه رسالت حوزه های علمیه امتداد رسالت پيامبر گرامی اسلام (ص) از جمله انسان‌سازی، دوري از پلیدی‌ها و رشد فضائل و كمالات اخلاقي است، ادامه داد: از ديدگاه اسلام تهديد مساوي با فرصت است و این به این معناست که اگر در زمینه‌های اعتقادي و اخلاقي تهديد شديم بايد به آن به ديده فرصت نگاه کرد و از آن بهره‌برداری کرد همچنان كه اباعبدالله الحسين(ع) واقعه كربلا را تبديل به فرصت كردند كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند: «إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً»  شهادت امام حسین (ع) در دل‌های افراد باایمان آتش و حرارتی ایجاد می‌کند که هرگز خاموش نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه سنگین طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و افزود: ما بايد از جنگ سخت كه همان هشت سال دفاع مقدس بود درس بگيريم و خود را براي جنگ نرم آماده كنيم زيرا حضرت علی(ع) مي‌فرمايند: هر کس که به‌وقت یاری رهبرش در خواب باشد؛ زیر لگد دشمنش بیدار می‌شود.

حجت الاسلام رستمی در پایان با تاکید بر اینکه وظيفه طلاب جوان اين است كه در حد توان با تبليغ صحيح دين و بيان معارف الهي مانع نفوذ فرهنگي دشمن شوند، گفت: اين به اين معنا نيست كه تمامی دروس و مباحث علمي تعطيل شود و همه به دنبال تبليغ دين بروند بلكه بايد با كسب علم، تسلط بر مباني و مسائل فكري و اعتقادي براي اين امر مهم توان لازم را به دست آورد و پس‌از آن اقدام به مقابله با اين جنگ تمام‌عیار کرد./859/پ203/ب1

ارسال نظرات