۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۳۲۷۹۰
رییس دانشگاه مجازی المصطفی تأکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی برای تأثیرگذاری مثبت بر جامعه

حجت الاسلام حسینی گفت: باید از فرصت‌های فضای مجازی برای تأثیرگذاری بر محیط پیرامون خود و تبدیل فضای مجازی به اخلاق اسلامی، آداب الهی و تعالیم ارزشمند و نورانی انبیاء الهی بهره‌ ببریم.
دانشگاه مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، روز جمعه در آیین اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی «ظرفیت‌شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی»، که با مشارکت خبرگزاری رسا در سالن همایش‌های شهید عارف حسینی مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعه‌المصطفی(ص) برگزار شد، از ارایه کنندگان مقالات و پژوهشگران و اندیشمندان عرصه تولید محتوای فاخر، تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر تلاش‌های فراوان هیأت‌های داوری و ارزیابی مقالات، اظهار داشت: این کنفرانس بین‌المللی گام نخستی برای تضارب آرا و اندیشه‌ورزی برای حضور فعال‌تر در فضای مجازی و پرهیز از انفعالات و احیاناً خودباختگی بود.

وی ابراز داشت: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) خواهد کوشید تا از مجاهدت‌های علمی و مقالات پژوهشگران این کنگره در راستای بهبود و ارتقای آموزش‌های علمی به شکل أحسن و مناسبی بهره‌گیری کند.

 رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) تصریح کرد: باید از فرصت‌های فضای مجازی برای تأثیرگذاری بر محیط پیرامون خود و تبدیل فضای مجازی به اخلاق اسلامی، آداب الهی و تعالیم ارزشمند و نورانی انبیاء الهی بهره‌ ببریم.

وی با ابراز نگرانی از افزایش مطالب باطل در فضای مجازی، گفت: در عصر کنونی افرادی که بهره درستی از علم و دانش نبرده‌اند، بسیار فعالانه در فضای مجازی حضور دارند و متأسفانه نکات فرهنگی مناسبی برای جامعه عرضه نمی‌کنند، از این رو بر پژوهشگران این کنگره لازم است تا با دانش و تجربه خود از فرصت فضای مجازی برای انتقال دین الهی، اخلاق و معارف اسلامی به جامعه استفاده کنند.

گفتنی است، این کنگره بین المللی با مشارکت شماری از مؤسسات و مراکز حوزوی از جمله خبرگزاری رسا به مدت دو روز در شهر مقدس قم برگزار شد./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات