۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۳۳۲۲۳
در شوراي زكات قرچك مطرح شد؛

نقش روحانيت در احياي فريضه زكات

ریيس شوراي زكات قرچك هدف از تشكيل اين شورا را شناسایی مشكلات مربوط به زکات عنوان كرد و گفت: هر كس و در هر جایگاهی برای احیای اين فريضه مهم باید تلاش كند.
حجت الله اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک صبح امروز در جلسه شورای زکات اين شهرستان با اشاره به آیات و روایات اسلامی اهمیت و فضيلت فریضه زكات را يادآور شد و گفت: از زكات به عنوان محافظ بلاهای روز قیامت یاد شده است ولي متأسفانه جامعه آگاهی و اطلاع کافی از این فريضه را ندارند و اين به يك واجب فراموش شده تبديل شده است.

ریيس شوراي زكات قرچك هدف از تشكيل اين جلسه را شناسایی مشكلات مربوط به زکات و ارائه راه حل مناسب برای رفع آن در سطح شهرستان عنوان كرد و با تأكيد بر اينكه همه مردم و در هر جایگاهی كه هستند بايد برای احیای اين فريضه مهم اهتمام لازم را داشته باشند، افزود: تحقق این امر مستلزم فرهنگ رسانی و تبليغ صحيح است.

نماينده ولي فقيه در قرچك با استناد با آيات صریح قرآن، ابراز كرد: مصارف زکات برای فقرا و مساکین، کارگزاران و جمع آوری کنندگان زکات، تألیف قلوب، آزادی بندگان، بدهکاران و هر آنچه موجب رضای خداوند باشد، است.

ریيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان قرچك تصريح كرد: تولی گری این مهم از سوی رهبر معظم انقلاب به نهاد انقلابي کمیته امداد امام خميني(ره) واگذار شده که در حقیقت خدمتی به محرومان اجتماع است.

همچنين محمدرضا غضنفری مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قرچک در ادامه اين جلسه با اعلام اينكه زكات جمع آوري شده توسط شوراي زكات روستايي در خود همان روستا هزينه خواهد شد، گفت: اعتماد به كميته امداد موجب رشد و تعالی معنوی و اقتصادی جامعه خواهد شد.

وي با بيان اينكه زکات یک واجب الهی است، ادامه داد: اعتمادسازی یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است، روحانیت نقش بسزایی در تبیین پرداخت زكات دارند و باید همانند نماز بر ترویج و گسترش در جامعه تاکید کنند./804/پ203/ب1

ارسال نظرات