۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۳۳۵۴۱
حجت الاسلام باطنی مطرح کرد؛

تقسیم کار اروپا و آمریکا برای افزودن الحاقیه به برجام

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه رفتار امروز آمریکا علیه کشور پیش تر از سوی رهبر معظم انقلاب هشدار داده شده بود، گفت: قرار است اروپایی‌ها بر حفظ برجام پافشاری کنند و بعد بگویند چون آمریکا برجام را کافی نمی‌داند باید در برجام بازنگری صورت بگیرد و بخش الحاقی پیدا کند.
حجت الاسلام باطنی

حجت الاسلام علیرضا باطنی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به مواضع اخیر ترامپ پیرامون برجام و دیگر مسائل جمهوری اسلامی ایران، گفت: این اتهام زنی‌ها و مواضع تند و صریح و آشکار علیه کشور ما همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آن قبل و در جریان انعقاد برجام هشدار داده بودند و متأسفانه خیلی مورد توجه قرار نگرفت.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید به قول ها و عده‌های دولتمردان آمریکایی اعتماد کرد، همچنین ایشان صراحتا فرمودند که باید بدانیم آمریکایی‌ها با موجودیت جمهوری اسلامی مشکل دارند و هر روز به سراغ بهانه جدیدی می‌رود، یک روز هسته‌ای روز دیگر حقوق بشر و بعد از آن صنایع دفاعی موشکی را بهانه می‌کنند.

نقشه‌های دشمنان در جنگ تحمیلی و جنگ نیابتی شکست خورده است

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان با بیان اینکه دشمنان در عرصه‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا نظام مقدس اسلامی و انقلاب اسلامی را سرنگون کنند، تصریح کرد: دشمنان در جنگ تحمیلی 8 ساله تمام توان خود را به کار بستند تا مردم را تسلیم کرده و انقلاب اسلامی را شکست دهند اما به نتیجه‌ای نرسیدند، در جنگ نرم نیز نتوانستند اعتقادات و تفکر انقلاب مردم را از بین ببرند و در این عرصه هم با شکست مواجه شدند.

حجت الاسلام باطنی جنگ‌های نیابتی و حمایت از گروه‌های تروریستی را بخشی دیگر از توطئه‌های دشمن برشمرد و افزود: دشمن آشکارا از گروه‌های تکفیری و تروریستی حمایت کرد و تلاش کرد تا با مستقر کردن آنها در اطراف کشور امنیت را از جمهوری اسلامی بگیرد ولی بازهم با شکست روبرو شد.

وی حمایت گسترده مردمی از نظام مقدس اسلامی و انقلاب اسلامی را علت اصلی موفقیت کشور در برابر توطئه‌های دشمنان توصیف کرد و گفت: نظام مقدس اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی است که ریشه در عمق جان مردم دارد و شاهد آن تقدیم کردن جوانان بسیار در عرصه دفاع از کشور است و انقلاب اسلامی است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان دستیابی به برجام‌های متعدد را از اهداف آمریکا و اروپا دانست و اظهار کرد: غربی‌ها خیال می‌کنند با فشار آوردن به کشور می‌توانند ما را در تمام زمینه‌ها وادار به تسلیم کنند همانطور که در قضیه هسته‌ای فشارها منجر به برجام شد، امروز غرب به دنبال این است که در عرصه‌های مختلف به کشور فشار وارد کند تا به نتایج دلخواه خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی دست پیدا کند و ما نباید در این زمینه دچار اشتباه محاسباتی شویم.

اروپا و آمریکا تقسیم کار کرده‌اند

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان با بین اینکه مشی آمریکا و اروپا یکی است و تفاوتی میان سیاست‌های آنان وجود ندارد، تصریح کرد: باید بدانیم تقسیم کاری بین آمریکا و اروپا نسبت به ایران صورت گرفته است چرا که برجام برای آنها منافع زیادی داشته است، قرار است اروپایی‌ها بر حفظ برجام پافشاری کنند و بعد بگویند چون آمریکا برجام را کافی نمی‌داند باید در برجام بازنگری صورت بگیرد و بخش الحاقی پیدا کند که در آن مسائل موشکی و راهبرد منطقه‌ای مورد توجه قرار بگیرد و نسبت به آن اعمال محدودیت کنند.

حجت الاسلام باطنی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی این واقعیت را درک نمی‌کنند که اروپا متحد آمریکا است و خیال می کنند اروپا متعهد به تعهدات خود بوده و قابل اعتماد است و قرار است که اروپا در برابر آمریکا بایستد و آمریکا را وادار به پذیرش تعهداتش بکند در حالی که پشت صحنه این اتفاقات واقعیت دیگری وجود دارد و قرار نیست کسی به نفع کشور ما کار کند.

وی ادامه داد: پشت صحنه این اتفاقات و حرف‌هایی که سران کشورهای اروپایی و آمریکا می‌زنند همه بر مبنای مهار کردن ایران و جلوگیری از رشد و ترقی انقلاب اسلامی است، غربی ها نمی‌توانند ایران را محور منطقه و قدرت نخست منطقه ببینند و از تأثیرگذاری ایران در کشورهای حساس منطقه در هراس هستند و به همین جهت دنبال این هستند که به گونه‌ای با کشور ما مبارزه کنند و مانع تأثیرگذاری ایران در منطقه شوند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، با تأکید بر اهمیت بینش و بصیرت مسؤولان سیاست خارجی کشور و دقت داشتن به حربه‌ها و توطئه‌های دشمنان، اظهار کرد: داشتن تحلیل نسبت به واقعیات امروز و دوری از اشتباهات محاسباتی در شرایط کنونی بسیار مهم و ضروری است چرا که اگر در سیاست خارجه در شرایط کنونی دچار اشتباهات محاسباتی شویم خسارت‌های سنگین و جبران ناپذیری به کشور وارد خواهد آمد./1304/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات