۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۳۳۶۰۶
سخنران مسجد جمکران:

خدا هر کس را دوست بدارد، حب اهل بیت را در دل او قرار می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که خدا هر کس را دوست داشته باشد، حب اهل بیت(ع) را در دل او قرار می دهد، گفت: گریه های امام خمینی(ره) وقف اهل بیت(ع) بود.
حبیب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد امشب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران، یکی از نشانه های مؤمن را حبّ علی بن ابی طالب(ع) عنوان کرد و گفت: اگر کسی تمام عمر خود را نماز بخواند و از این نماز خواندن کمر او مانند کمان شود و تمام اموالش را به فقرا بدهد، خداوند او را با صورت به جهنم می اندازد.

وی اظهار داشت: مهمترین نعمتی که خداوند به انسان عطا کرده، نعمت اهل بیت(ع) است و هر کس از اهل بیت(ع) جدا شود، حتی اگر فرزند پیامبر باشد، فایده ندارد و با صورت به جهنم می رود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: امام صادق(ع) می فرمایند، روی جهنم پلی قرار دارد و همه باید از روی آن عبور کنند و هیچ کس از پل صراط، حق عبور ندارد مگر کسی که جواز عبور از امیرمؤمنان امام علی(ع) داشته باشد.

وی افزود: تقسیم کننده بهشت و جهنم علی بن ابی طالب(ع) است و هر کس او را دوست داشته باشد در مسیر بهشت و هر کس کینه او را در دل داشته باشد، در مسیر جهنم است، همچون داعشی ها که قصد جسارت به قبور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشتند و به زن و کودک مظلوم هم رحم نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد یادآور شد: دوست واقعی اهل بیت(ع) کسی است که کنار دوستی اهل بیت(ع)، دوستان ایشان را نیز دوست داشته باشد؛ با دشمنان آل الله هم باید دشمن باشد، در واقع تولی و تبری را باید با هم داشته باشد.

وی با بیان این که خدای متعال هر کس را دوست داشته باشد، حب اهل بیت(ع) را در دل او قرار می دهد، اظهار داشت: عشق اهل بیت(ع) با اجزای بدن مؤمن عجین شده و این ولایت و معرفت نسبت به اهل بیت(ع) از سوی خدای متعال به بندگان مرحمت می شود.

سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: اگر دنیا، آخرت و همه خوبی ها را می خواهید، آن را در محبت اهل بیت(ع) پیدا کنید؛ یکی از نشانه های مؤمنان حب امام حسین(ع) است که نمونه آن را در اجتماع جهانی اربعین حسینی شاهد هستیم که هر ساله با عظمت بیشتری برگزار می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی ابراز داشت: به عدد هر قطره زائر امام حسین(ع)، خداوند هفتاد هزار فرشته خلق می کند که برای او تا روز قیامت تسبیح و استغفار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه بیان داشت: افزون بر موکب های عراق، هزاران موکب فقط از سوی ایران در مسیر زائران اربعین حسینی دایر شده است؛ قدر این اربعین را باید بدانیم و به بهترین وجه از آن بهره گیری کنیم.

وی در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین مصطفی خمینی، تأکید کرد: گریه های امام خمینی(ره) هم وقف اهل بیت(ع) بود و در رحلت فرزند بزرگوارشان شاهد بودیم که ایشان فقط در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گریستند./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات